Yeni bir haber mecrası olarak internet gazeteciliği: Facebook ve Twitter kullanımları üzerine bir araştırma

dc.contributor.authorAral, Ezgi
dc.date.accessioned2024-07-12T20:44:17Z
dc.date.available2024-07-12T20:44:17Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümüen_US
dc.description.abstractYeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin sunduğu imkanlar paralelinde gazetecilik değişime uğramış ve yeni bir gazetecilik türü olan internet gazeteciliği ortaya çıkmıştır. İnternet alanındaki son gelişmeleri temsil eden ve gün geçtikçe kullanımı artan sosyal medya, iletişim konusunda sağladığı imkanlar ve getirdiği kolaylıklar ile internet gazeteciliği için vazgeçilmez bir araç olarak yerini almıştır. Bu doğrultuda, çalışma kapsamında ilk olarak internet gazeteciliğinin temelleri ve tarihsel gelişimi ele alınmış, sosyal medya kavramına ilişkin tanımlar yapılmıştır. Sonrasında, örneklem olarak seçilen dört internet gazetesinin 1-7 Kasım 2018 tarihleri arasındaki haber sayıları ile Facebook ve Twitter’daki paylaşımları incelenmiştir. Ayrıca örneklem olarak seçilen internet gazetelerinin yöneticileri ile yüz yüze görüşme yapılarak çalışmaya ek veriler sağlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn parallel with the developments on new communication technologies and the opportunities offered by the internet journalism has changed and a new kind of journalism called internet journalism has emerged. Social media, which represents the latest developments in the field of internet has been increasing day by day, is becoming an indispensable tool for internet journalism with the opportunities which provides and by the help of the facilities that it brings. In this context, primarily the basics and historical development of internet journalism were discussed and definitions about the concept of social media were identfied. Afterwards, numbers of news belongs to selected four internet newspapers - between the dates 1st and 7th of November 2018- and their posts on Facebook and twitter were examined. Furthermore, additional datas were provided to the study by performing face to face interviews with the managers of the selected internet newspapers.en_US
dc.identifier.citationAral, E . (2019). Yeni bir haber mecrası olarak internet gazeteciliği: Facebook ve Twitter kullanımları üzerine bir araştırma / Internet journalism, as a new medium of news: research on usage of Facebook and Twitter. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5 (2), 153-175. http://dergipark.org.tr/iled/issue/43342/527447en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.identifier.issn2149-634X
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage153en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/iled/issue/43342/527447
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1594
dc.identifier.volume5en_US
dc.institutionauthorAral, Ezgi
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02757
dc.subjectInternet journalismen_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectİnternet gazeteciliğien_US
dc.subjectsosyal medyaen_US
dc.titleYeni bir haber mecrası olarak internet gazeteciliği: Facebook ve Twitter kullanımları üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeInternet journalism, as a new medium of news: research on usage of Facebook and Twitteren_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar