Yazı Yazma Güçlüğü Çeken Okul Öncesi Ve İlköğretim Öğrencileri İçin El Yazısı Özellik Çıkarımı Ve Veri Analiz Platformu

dc.contributor.authorBilgin, Turgay Tugay
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:34Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:34Z
dc.date.issued2016en_US
dc.description1.06.2016 00:00en_US
dc.description.abstractOkul çagındaki çocuklarda yazma zorlugu oldukça sık karsılasılabilen bir problemdir. Bu proje kapsamında, okul çagındaki çocukların yazı yazma biçimlerinden hareketle yazma sırasında yasanan zorluklar, gecikmeler, hatalar ve eksiklikler analiz edilerek bunların erken dönemde düzeltilmesine yönelik bir veri analiz platformu gelistirilmistir. Bu proje, sadece el yazısı karakterleri algılamak ve tanımlamak ile kalmayıp el yazısının nasıl yazıldıgı hakkında bilgi çıkarımı yapmaya olanak saglamıstır. Bir harfi olusturmanın hangi sıralamayla yapıldıgı, hangi bölgesinde hızın düstügü, hangi bölgesinin hatalı olarak yazıldıgı gibi birçok farklı bilgi çıkarımı yapılabilmektedir. Gelistirilen veri analiz platformu sayesinde, toplanan çizim verileri zamana göre kaydedilerek veri ambarı olusturulmustur. Bu sayede çocukların el yazısında erken dönemde tespit edilen problemlerin ilerleyen yıllardaki degisimleri analiz edilebilmektedir. Literatür arastırması sırasında, bu yeteneklere sahip ve egitim alanında kullanılan benzeri bir ortama rastlanmadıgı için özgün bir ürün ortaya çıkartılmıstır. Proje kapsamında gelistirilen platform istemci-sunucu mimarisinde çalısmaktadır. Istemci olarak tabletler ve etkilesimli (akıllı) tahtalar kullanılmıstır. Istemcilerin görevi, ögrencinin yazdıgı harf yada metni vektörel biçimde kaydedip sunucuya göndermektir. Çizim ve çizimle ilgili diger bilgiler sunucuya ulastıgında zamana baglı ve sistematik bir sekilde depolanmaktadır. Çizim verileri üzerinde veri seçme, temizleme ve ayıklama gibi önisleme (preprocessing) adımları gerçeklestirilmektedir. Elde edilen veri üzerinde yogunluk tabanlı kümeleme (density based clustering), hiyerarsik kümeleme (hierarchical clustering), sınıflandırma (classification) yöntemleri kullanılarak benzer sorunlara veya benzer yazı karakterine sahip çocukların belirlenmesi saglanmıstır. Platformun uygulanabilirligi test edilmis ve yazı yazma problemlerinin tespiti ve düzeltilmesi için basarılı sonuçlar elde edildigi gözlemlenmistir.en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.trdizinid619267en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/619267
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9828
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.relation.tubitakinfo:eu-repo/grantAgreement/TUBITAK/EEEAG /114E427en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY09243
dc.titleYazı Yazma Güçlüğü Çeken Okul Öncesi Ve İlköğretim Öğrencileri İçin El Yazısı Özellik Çıkarımı Ve Veri Analiz Platformuen_US
dc.typeProject
dspace.entity.typePublication

Dosyalar