Ergenler için başa çıkma ölçeğinin(EBÇÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması
dc.authorid | 0000-0003-4215-9290 | en_US |
dc.contributor.author | Bedel, Ahmet | |
dc.contributor.author | Işık, Erkan | |
dc.contributor.author | Hamarta, Erdal | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:39:34Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:39:34Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Spirito, Stark ve Williams (1988) tarafından geliştirilen ve uluslararası literatürde KIDCOPE olarak bilinen Ergenler İçin Başa Çıkma Ölçeğinin (EBÇÖ) Türkçe versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesidir. Çalışma 7., 8., 9., 10. ve 11. sınıflardan toplam 453 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Yapı geçerliğinin sınanması için daha önceden önerilen tek faktörlü, iki faktörlü, üç ve dört faktörlü yapılar Doğrulayıcı Faktör Analizi ile test edilmiş ve 15 maddeden oluşan ölçeğin Türkçe formunun en iyi üç faktörlü yapıyla uyum gösterdiği gözlenmiştir. Ölçüt bağıntılı geçerlik EBÇÖ’nün alt boyutları ile sürekli kaygı arasında orta düzeyde korelasyonlarla desteklenmiştir. EBÇÖ’nün iç tutarlılık güvenirlik katsayısı Aktif Başa Çıkma için .72, Kaçınan Başa Çıkma için .70 ve Olumsuz Başa Çıkma için .65 olarak bulunmuştur. Üç hafta ara ile değerlendirilen test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise Aktif Başa Çıkma için r = .66, Kaçınan Başa Çıkma için r = .61 ve Olumsuz Başa Çıkma için r = .76 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar üç faktörlü EBÇÖ’nün Türkçe formunun 7-11. sınıf öğrencilerin başa çıkma yaklaşımlarının değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir. | en_US |
dc.identifier.citation | Bedel, A., Işık, E. ve Hamarta, E. (2014). Ergenler için başa çıkma ölçeğinin(EBÇÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi. 39(176), s. 227-235. | en_US |
dc.identifier.endpage | 235 | en_US |
dc.identifier.issn | 1300-1337 | |
dc.identifier.issue | 176 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 227 | en_US |
dc.identifier.uri | http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/3501/849 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1184 | |
dc.identifier.volume | 39 | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Türk Eğitim Derneği | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitim ve Bilim Dergisi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.15390/EB.2014.3501 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY00717 | |
dc.subject | Başa çıkma ölçeği | en_US |
dc.subject | Ergenler | en_US |
dc.subject | Geçerlik | en_US |
dc.subject | Güvenirlik | en_US |
dc.title | Ergenler için başa çıkma ölçeğinin(EBÇÖ) geçerlik ve güvenirlik çalışması | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |