Google arama motorunda yer alan okul öncesi dönemde fen eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Yaşanılan dünyayı tanıma, anlama ve ona uyum sağlama sürecinde fen ve fen ile ilgili kavram ve bilgiler büyük öneme sahiptir. Çocukların yaşamlarının ilk yıllarında fen ile tanışmaları içinde bulundukları dünyayı anlamaları noktasında onlara katkı sağlar. Günlük hayatta sürekli karşılarına çıkan kavramlar, çocukların ilk fen kavramları olarak zihinlerine yer ederek tüm yaşantıları için temel oluşturur.(Alisinanoğlu, Özbey ve Kahveci, 2015; Demir ve Şahin, 2015). Okul öncesinde fen eğitimi çocukların yaş, gelişimsel özellikleri ve ilgilerine göre düzenlenerek günlük plan içerisinde yer alır. Gelişim sürecinde çocuklara doğru rehberlik edebilmeleri için öğretmenler hem fen eğitiminin amacını kavramalı hem de fen etkinliklerinde çocukları sürekli olarak aktif tutup, öğrenmeyi daha ilginç, heyecanlı ve etkili hale getirecek yöntem ve teknikler hakkında yeterli bilgiye sahip olmalıdır. (Alisinanoğlu ve diğ., 2015; Demir ve Şahin, 2014). Öğretmen, veli ve çocuğun gelişim sürecine dahil olan tüm bireylerin ihtiyaç duydukları bilgiyi edinirken kullandıkları en yaygın araçlardan birisi internettir. Bu araştırmanın amacı en sık kullanılan Google arama motorunda okul öncesi dönemde fen eğitimi ve fen ile ilgili kavramlara yer verilen içeriklerin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi nicel araştırma yöntemlerinden tarama araştırma yöntemidir. Araştırma kapsamında anahtar kelimeler yazıldığında çıkan ilk 50 sayfa incelenmiştir. Araştırmada incelenen 50 sayfada; 26 Kitap Satış Sayfası, 4 Konu Anlatım, 2 Kitap içeriği ve önsözü ,6 Makele, 4 Pdf dosyası(Konu anlatım), 2 ÖABT Konu Anlatım videosu, 5 Diğer(Prezi Fen eğitimi Slaytı, Gitti Gidiyor Arama Motoru, Selçuk Üniversitesi Çocuk Gelişimi Ders Programı, İnönü Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Kitabı, Girne Amerikan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği AKTS sayfası), 1 Araştırma yer almaktadır. Elde edilen bulgular internet ortamında okul öncesinde fen eğitimi ile ilgili sayfaların daha çok tanıtım odaklı olduğunu, uygulama ve içerik sağlama noktasında eksik kaldığını göstermektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesinde fen eğitimi, Google
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şahin, M. ve Kır, M. (2019). Google arama motorunda yer alan okul öncesi dönemde fen eğitimi ile ilgili araştırmaların incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.