Nursing student’s view of violence against women: evaluation with
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Introduction: The World Health Organization stated that the segment most affected by individual violence in the world is women. Violence against women is a universal human rights violation that takes the first place among the social problems that need attention, affecting not only women but also the whole society. The violence that women are exposed to throughout their life is one of the critical factors affecting their health status. It is essential to prevent this problem that affects the health of the individual and the society as well as preventing violence and determining it early in the case of exposure, protecting and improving health. In this context, nurses who are one of the most important members of the health system also have significant duties. This ituation reveals the necessity of determining the attitudes of the nursing students, who are the future members of the nursing profession, on violence against women while they are still in the education process and paying attention to this issue in the context of education. Method: This study was planned as a qualitative search with the vignette technique to raise awareness for nursing students to take responsibility in cases of violence against women that they may encounter in their live sand to get preliminary information for organising educational programs. There are 30 students in the Akdeniz University Nursing Faculty Theater Group, and all participants who agree to participate in the study are included in the research without selecting the sample. In Vignette technique, which is one of the qualitative research methods, content analysis is done by completing the story of the participants. The data obtained from the research will be evaluated by content analysis in NVIVO 10 program. It is carried out among the students who agree to participate in there search among the students of Akdeniz University Nursing Faculty Theater Club. Permission was obtained from Akdeniz University Ethics Committee. Findings: Research data is in the process of collecting, and the results will be presented at the congress. Conclusion: It is recommended to organise training programs to raise awareness for nursing students to take responsibility in cases of violence against women.
Dünya Sağlık Örgütü dünya üzerinde bireysel şiddetten en fazla etkilenen kesimin kadınlar olduğu belirtmiştir. Kadına yönelik şiddet önem verilmesi gereken toplumsal sorunlar arasında en başlardaki yerini alan, sadece kadınların değil tüm toplumun ekonomik, sosyal, eğitim ve sağlık alanlarını etkileyen, evrensel olarak bir insan hakkı ihlalidir. Kadınların yaşamı boyunca maruz kaldığı şiddet sağlık durumunu etkileyen önemli faktörlerden birisidir. Bu nedenle şiddetin önlenmesi ve maruziyet söz konusuysa erken dönemde belirlenmesi, sağlığın korunması ve geliştirilmesiyle birlikte bireyin ve toplumun sağlığını etkileyen bu sorunun çözülebilmesi açısından oldukça önemlidir. Bu bağlamda sağlık sisteminin en önemli üyelerinden biri olan ve toplum ile sürekli olarak birebir iletişim içerisinde olan hemşirelere de büyük görevler düşmektedir. Ancak yapılan çalışmalar hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin şiddete maruz kalmış bir kadına nasıl sorular sorması, ne yapması ya da ne söylemesi gerektiğini, bu konuda nasıl danışmanlık yapabileceğini bilme konusunda zorlandıklarını göstermektedir. Bu durum hemşirelik mesleğinin gelecekteki üyeleri olan hemşirelik öğrencilerinin henüz eğitim sürecindeyken kadına yönelik şiddet konusundaki tutumlarının belirlenmesi ve eğitim içeriğinde bu konuya önem verilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Yöntem: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yaşamlarında karşılaşabilecekleri kadına yönelik şiddet durumlarında sorumluluk alabilmeleri için farkındalık oluşturmak ve öğrencilerin kadına yönelik şiddete ilişkin bakış açılarını ortaya koyarak eğitim programlarının bu yönde düzenlenmesi için ön bilgi edinmek amacıyla vignette tekniği ile nitel araştırma olarak planlanmıştır. Kadına yönelik şiddete ilişkin verilen hikaye tamamlama örneği örnekleme uygulanmaktadır. Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Tiyatro topluluğunda 30 öğrenci yer almakta olup araştırma da örneklem seçimine gidilmeksizin araştırmaya katılmayı kabul eden tüm katılımcıların dahil edilmesi hedeflenmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan Vignette tekniğinde katılımcıların hikaye tamamlamaları üzerinden içerik analizi yapılır. Araştırmadan elde edilen veriler NVIVO 10 programında içerik analizi yapılarak değerlendirilecektir. Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Tiyatro Kulübü öğrencileri arasından araştırmaya katılmayı kabul edenler arasından örneklem seçimine gidilmeksizin yapılmaktadır. Evren seçimi vignette tekniğine uygun şekilde kadına şiddete yönelik tiyatro oyunu yazmış ve oynamakta olan öğrenciler belirlenmiştir. Akdeniz Üniversitesi Etik Kurul Başkanlığı’ndan izin alınmıştır. Bulgular: Araştırma verileri toplama aşamasında olup sonuçlar kongrede sunulacaktır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin yaşamlarında karşılaşabilecekleri kadına yönelik şiddet durumlarında sorumluluk alabilmeleri için farkındalık oluşturmak için eğitim programlarının bu yönde düzenlenmesi önerilmektedir.
Dünya Sağlık Örgütü dünya üzerinde bireysel şiddetten en fazla etkilenen kesimin kadınlar olduğu belirtmiştir. Kadına yönelik şiddet önem verilmesi gereken toplumsal sorunlar arasında en başlardaki yerini alan, sadece kadınların değil tüm toplumun ekonomik, sosyal, eğitim ve sağlık alanlarını etkileyen, evrensel olarak bir insan hakkı ihlalidir. Kadınların yaşamı boyunca maruz kaldığı şiddet sağlık durumunu etkileyen önemli faktörlerden birisidir. Bu nedenle şiddetin önlenmesi ve maruziyet söz konusuysa erken dönemde belirlenmesi, sağlığın korunması ve geliştirilmesiyle birlikte bireyin ve toplumun sağlığını etkileyen bu sorunun çözülebilmesi açısından oldukça önemlidir. Bu bağlamda sağlık sisteminin en önemli üyelerinden biri olan ve toplum ile sürekli olarak birebir iletişim içerisinde olan hemşirelere de büyük görevler düşmektedir. Ancak yapılan çalışmalar hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin şiddete maruz kalmış bir kadına nasıl sorular sorması, ne yapması ya da ne söylemesi gerektiğini, bu konuda nasıl danışmanlık yapabileceğini bilme konusunda zorlandıklarını göstermektedir. Bu durum hemşirelik mesleğinin gelecekteki üyeleri olan hemşirelik öğrencilerinin henüz eğitim sürecindeyken kadına yönelik şiddet konusundaki tutumlarının belirlenmesi ve eğitim içeriğinde bu konuya önem verilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır. Yöntem: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin yaşamlarında karşılaşabilecekleri kadına yönelik şiddet durumlarında sorumluluk alabilmeleri için farkındalık oluşturmak ve öğrencilerin kadına yönelik şiddete ilişkin bakış açılarını ortaya koyarak eğitim programlarının bu yönde düzenlenmesi için ön bilgi edinmek amacıyla vignette tekniği ile nitel araştırma olarak planlanmıştır. Kadına yönelik şiddete ilişkin verilen hikaye tamamlama örneği örnekleme uygulanmaktadır. Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Tiyatro topluluğunda 30 öğrenci yer almakta olup araştırma da örneklem seçimine gidilmeksizin araştırmaya katılmayı kabul eden tüm katılımcıların dahil edilmesi hedeflenmektedir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan Vignette tekniğinde katılımcıların hikaye tamamlamaları üzerinden içerik analizi yapılır. Araştırmadan elde edilen veriler NVIVO 10 programında içerik analizi yapılarak değerlendirilecektir. Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Tiyatro Kulübü öğrencileri arasından araştırmaya katılmayı kabul edenler arasından örneklem seçimine gidilmeksizin yapılmaktadır. Evren seçimi vignette tekniğine uygun şekilde kadına şiddete yönelik tiyatro oyunu yazmış ve oynamakta olan öğrenciler belirlenmiştir. Akdeniz Üniversitesi Etik Kurul Başkanlığı’ndan izin alınmıştır. Bulgular: Araştırma verileri toplama aşamasında olup sonuçlar kongrede sunulacaktır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin yaşamlarında karşılaşabilecekleri kadına yönelik şiddet durumlarında sorumluluk alabilmeleri için farkındalık oluşturmak için eğitim programlarının bu yönde düzenlenmesi önerilmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Nursing, Gender-based, Violence, Student Nurse, Gender-based Violence, Hemşirelik, Kadına şiddet, Şiddet, Öğrenci Hemşire
Kaynak
International Faculty of Nursing Student Congress 2020
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İldeniz, O., Abdullayeva, M., Yacan Kök, A. ve Hakbilen, H.G. (2020). Nursing student’s view of violence against women: evaluation with vignette method / Hemşirelik öğrencilerinin kadına yönelik şiddete bakış açısı: vignette tekniği ile değerlendirme. International Faculty of Nursing Student Congress 2020, Maltepe Üniversitesi. s. 96-97.