Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ortam değişkenlerine göre incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi eğitimi; 0-6 yaş grubundaki çocukların bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönden gelişimini destekleyen ve onları ilköğretime hazırlayan eğitim süreci olarak tanımlanmaktadır. Kaliteli bir okul öncesi eğitimi; kendine güvenen, yaratıcı, duyarlı, duygu, düşünce ve davranışlarında özgür, kendini gerçekleştirmiş nesiller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçlara ulaşmayı sağlayacak çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş bir eğitim ortamı şarttır. Özel veya resmi olsun bu eğitim ortamı çocukların ilk hayat deneyimlerinde çok önemli rol oynamaktadır. Bu sebeple henüz kendi sağlığı konusunda bilinçlenmemiş olan bu yaş grubunun yürüdüğü, oturduğu, beslendiği vb. yerlerin ısısı, büyüklüğü, ışığı, rengi, temizliği sağlık koşullarına uygun, güvenli bir şekilde donatılmış olmalıdır. Buradan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı Giresun ilinde bulunan resmi ve özel anaokullarının kaliteli okul öncesi eğitimi için gerekli yeterli donanıma sahip olma düzeylerini tespit etmek ve bu kurumların donanım özelliklerinin yeterliliklerini belirlemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel değişkenleri, Sınıf büyüklüğü ve çocuk sayısı, Okul öncesi kurumlarının yerleşim düzeni, Öğrenme merkezleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ültay, N., Şahin, S. ve Kocaöz, E. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ortam değişkenlerine göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.