Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ortam değişkenlerine göre incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi eğitimi; 0-6 yaş grubundaki çocukların bedensel, zihinsel, sosyal ve duygusal yönden gelişimini destekleyen ve onları ilköğretime hazırlayan eğitim süreci olarak tanımlanmaktadır. Kaliteli bir okul öncesi eğitimi; kendine güvenen, yaratıcı, duyarlı, duygu, düşünce ve davranışlarında özgür, kendini gerçekleştirmiş nesiller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçlara ulaşmayı sağlayacak çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş bir eğitim ortamı şarttır. Özel veya resmi olsun bu eğitim ortamı çocukların ilk hayat deneyimlerinde çok önemli rol oynamaktadır. Bu sebeple henüz kendi sağlığı konusunda bilinçlenmemiş olan bu yaş grubunun yürüdüğü, oturduğu, beslendiği vb. yerlerin ısısı, büyüklüğü, ışığı, rengi, temizliği sağlık koşullarına uygun, güvenli bir şekilde donatılmış olmalıdır. Buradan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı Giresun ilinde bulunan resmi ve özel anaokullarının kaliteli okul öncesi eğitimi için gerekli yeterli donanıma sahip olma düzeylerini tespit etmek ve bu kurumların donanım özelliklerinin yeterliliklerini belirlemektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel değişkenleri, Sınıf büyüklüğü ve çocuk sayısı, Okul öncesi kurumlarının yerleşim düzeni, Öğrenme merkezleri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ültay, N., Şahin, S. ve Kocaöz, E. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel ortam değişkenlerine göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.