Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.authorid0000-0002-5117-9202en_US
dc.contributor.authorAşiroğlu, Sevim
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:48Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:48Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilimsel araştırma dersindeki başarılarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini bir vakıf üniversitesinin hangi yıl eğitim fakültesindeki öğretmen adayları oluşturmaktadır (N=90). Araştırmada “Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve üniversitenin eğitim fakültesindeki dönem sonu notları kullanılmıştır. Araştırma verilerine tek yönlü varyans analizi, t–testi, Schefte ve Dunnett’s C testleri uygulanmış, verilerin Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Katılımcıların bilimsel araştırma dersi başarısı “iyi”, araştırmaya yönelik tutumları ise “orta” düzeydedir. Bilimsel araştırma dersi başarısı ile araştırmaya yönelik tutum, arasında anlamlı bir ilişki vardır. Katılımcıların bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının, cinsiyet, kayıtlı oluna bölüme, sınıf düzeyi, değişkenlerine göre istatistiksel olarak değişmediği belirlenmiştir. Katılımcıların bilimsel araştırma dersindeki başarıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken, kayıtlı olunan bölüme, sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak değiştidiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is determining the relation between the success levels of teacher candidates at scientific research classes and their attitudes towards scientific research. The sampling of the study consists of the teacher candidates studying at the education faculty of a foundation university (N=90). The “Attitude Scale for Research” and the grades of the students at the last term at the education faculty of the university were used in the study. The One-Way Variance Analysis, the t-test, Schefte and Dunnett’s C tests were applied to the data of the study, and the Pearson correlation coefficients of the data were calculated. The scientific research class success levels of the participants are at a “good” level, and the attitudes towards research are at a “medium” level. There is a significant relation between the scientific research classes and the attitude towards research. It was determined that the attitudes of the participants towards scientific research do not change at a statistical level according to the gender, the department registered, and the level of the class variables. Although the success levels of the participants do not show any difference according to the gender variable, it changed according to the department registered, the level of the class variables at a significant level.en_US
dc.identifier.citationAşiroğlu, S. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi / Examining the relation between the attitudes of teacher candidates towards scienific research and their success levels at scientific research classes. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2(2), s. 72-84.en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.issn2149-9985
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage72en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/usakead/issue/21632/232429
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1211
dc.identifier.volume2en_US
dc.institutionauthorAşiroğlu, Sevim
dc.language.isotren_US
dc.publisherUşak Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofUşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03978
dc.subjectBilimsel araştırma yöntemien_US
dc.subjectBilimsel araştırma dersien_US
dc.subjectBilimsel araştırma tutumuen_US
dc.subjectScientific research methoden_US
dc.subjectScientific research classen_US
dc.subjectScientific research attitudeen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the relation between the attitudes of teacher candidates towards scientific research and their success levels at scientific research classesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar