ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE ZORBALIĞI VE SALDIRGANLIĞI AÇIKLAMADA BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ROLÜ
dc.contributor.author | Güler, Gökhan | |
dc.contributor.author | Bedel, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:04:13Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:04:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin başa çıkma stratejileri, zorbalık ve saldırganlık puanlarının cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek, bu değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek ayrıca başa çıkma stratejilerinin zorbalığı ve saldırganlık puanlarını açıklamada anlamlı bir yeri olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla, 419 ortaokul öğrencisine Başa Çıkma Stratejileri Ölçeği, Zorbalık Ölçeği ve Saldırganlık Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizlerinde, bağımsız t testi, pearson momentler çarpım korelâsyonu ve regresyon analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, Başa Çıkma Stratejileri, Zorbalık ve Saldırganlık Ölçeği puan ortalamalarında erkek ve kız öğrenciler arasında anlamlı farklılığın olmadığı, Başa Çıkma Envanterinin aktif başa çıkma boyutu ile saldırganlık arasında orta düzeyde negatif, olumsuz başa çıkma boyutu ile zorba, kurban ve saldırganlık puanları arasında orta düzeyde pozitif ilişkinin olduğu görülmüştür. Ayrıca, zorba, kurban ve saldırganlık puanlarının en güçlü yordayıcısının olumsuz başa çıkma stratejisi olduğu görülmüştür. Bu bilgiler ışığında, öğrencilerin yapıcı ve işlevsel başa çıkma stratejilerini arttırmaya yönelik yapılması planlanan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde bireysel ve grup rehberliği etkinliklerine yer verilmesinin önemine vurgu yapılarak tartışılmış ve bu konuda yapılacak sonraki araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17755/esosder.447474 | |
dc.identifier.endpage | 121 | en_US |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | |
dc.identifier.issue | 73 | en_US |
dc.identifier.startpage | 105 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 365395 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17755/esosder.447474 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/365395 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/9612 | |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY04908 | |
dc.title | ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNDE ZORBALIĞI VE SALDIRGANLIĞI AÇIKLAMADA BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN ROLÜ | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |