Öğretmen yetiştirme programlarına girişte öğrenci başarısındaki değişimler
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Uşak Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın amacı 2003-2016 yılları arasında öğretmen yetiştirme programlarına giren öğrencilerin başarılarındaki değişimleri ortaya koymaktır. Tarama modeli ile yürüten araştırmada veriler öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi tercih kılavuzlarında yer alan başarı yüzdelerinden elde edilmiştir. Araştırma 20 üniversite ve 16 tür öğretmenlik programı ile sınırlıdır. Her sınav sisteminin geçerli olduğu yıllar, kendi içinde karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlik programlarına genellikle orta düzey ve üzerinde başarıya sahip öğrencilerin alındığı görülmüştür. Ancak, 2011’den sonra sınıf öğretmenliği; 2012’den sonra fen bilimleri ile ilgili programlara düşük başarılı öğrenciler alınmaya başlamıştır. 2012- 2014 yılları arasında ise ilköğretim matematik öğretmenliği, 2013 ve 2014’de matematik öğretmenliği programlarında düşük başarılı öğrenciler alınmıştır. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık, zihin engelliler öğretmenliği, okulöncesi öğretmenliği, Türkçe öğretmenliği programlarında ise öğrenci başarısı orta seviyenin altına düşmemiştir.
The aim of this study is to reveal the changes in the success of the students who entered the teaching programs between 2003-2016. In the research conducted with the screening model, the data were obtained from the success rates obtained from the student selection and placement center preference guides. The research is limited to 20 universities and 16 types of teaching programs. The years in which each exam system is valid have been compared within itself. As a result, it has been observed that generally students who have medium or higher achievement in teaching programs are taken. However, after 2011, the class teacher; After 2012, students with low-level science programs started to be accepted. Between 2012-2014, primary school mathematics teacher, in 2013 and 2014, low achievement students were included in mathematics teaching programs. Guidance and psychological counseling, teacher training for the mentally disabled, pre-school teacher, and Turkish teacher programs did not fall below the average level.
The aim of this study is to reveal the changes in the success of the students who entered the teaching programs between 2003-2016. In the research conducted with the screening model, the data were obtained from the success rates obtained from the student selection and placement center preference guides. The research is limited to 20 universities and 16 types of teaching programs. The years in which each exam system is valid have been compared within itself. As a result, it has been observed that generally students who have medium or higher achievement in teaching programs are taken. However, after 2011, the class teacher; After 2012, students with low-level science programs started to be accepted. Between 2012-2014, primary school mathematics teacher, in 2013 and 2014, low achievement students were included in mathematics teaching programs. Guidance and psychological counseling, teacher training for the mentally disabled, pre-school teacher, and Turkish teacher programs did not fall below the average level.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğretmen eğitimi, Öğretmen yetiştirme programları, Başarı, Teacher training, Teacher training programs, Success
Kaynak
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
12
Sayı
1
Künye
Aşiroğlu, S. (2019). Öğretmen yetiştirme programlarına girişte öğrenci başarısındaki değişimler / Changes in student success in introduction to teachers' education programs. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 12(1), s. 1-14.