Kimya öğretiminde model ve labaratuvar deneysel yönteminin başarıya etkisinin incelenmesi

dc.contributor.authorCansoy, Ramazan
dc.contributor.authorŞahin, Musa
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:27Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:27Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın birinci hedefi Geleneksel Öğretim Yöntemi ve bu Geleneksel Öğretime ilave olarak verilen Labaratuvar (Deneysel) yönteminin kimya öğrenimine olan etkisinin bulunması, ikinci hedefi ise Geleneksel Öğretim Yöntemi ve GeIeneksel Öğretime ilave olarak uygulanan Model Yönteminin kimya başarısına olan etkisinin deneysel olarak bulunmasıdır. Bu çalışma Özel Asfa Lisesinde. Lise-1 sınıfında okuyan 41 erkek öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Veri toplamak için Bilimsel Başarı Testi, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği ve Kimya Başarı Notları kullanıImıştır. Çalışma sonunda : - Geleneksel Öğretim yöntemiyle beraber Laboratuvar (Deneysel) yönteminden yararlanan öğrencilerin geleneksel öğretim yönteminden faydalanan öğrencilere oranla daha başarılı olduğu bulunmuştur. - Geleneksel Öğretim yöntemiyle beraber Model yönteminden faydalanan öğrencilerin geleneksel öğretim yönteminden faydalanan öğrencilere göre daha başarılı olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe first aim of this study is to explore and compare the effects of traditional (lecture-based) chemistry teaching methods and labaratory (experimental) chemistry teaching methods. The second aim is to explore and compare the effects of traditional (lecture-based) chemistry teaching methods and model teaching methods. The study involved a total of 41 boys first year upper secondary school students which were selected from the classes of the same secondry school. Three different instruments are applied: Chemistry Achivements Test, Academic Personality Scale and Chemistry Marks. The following findings are reported: - Students who are taught via chemistry labaratory (experimental) methods are succesful than those who are taught through the traditional method. (lecture-based) - Students who are taught via model teaching method are more successful than those who are taught through traditional method. (lecture-based)en_US
dc.identifier.citationCansoy, R. ve Şahin, M. (2001). Kimya öğretiminde model ve labaratuvar deneysel yönteminin başarıya etkisinin incelenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (285-288 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage288en_US
dc.identifier.startpage285en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5110
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05913
dc.subjectKimyaen_US
dc.subjectKimya eğitimien_US
dc.subjectModel yöntemien_US
dc.subjectLabaratuvar yöntemien_US
dc.subjectChemistryen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectModel methoden_US
dc.subjectLabaratory methodsen_US
dc.titleKimya öğretiminde model ve labaratuvar deneysel yönteminin başarıya etkisinin incelenmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar