Okuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılması
Yükleniyor...
Tarih
2006
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada, yetişkin okuma-yazma kurslarına yeni başlayan kadınlarla kursa katılıp okur-yazar olmuş ikinci kademe kurslara devam eden kadınlar arasında kurs öncesi ve kurs sonrası hayata bakış, düşünce ve davranışlar arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Bu farkı belirlemek amacıyla kendini değerlendirme ölçekleri ve kişisel bilgi anketleri kullanılmıştır. Her iki grup arasında, eğitime verdikleri değer bakımından farklılık bulunmuştur. İkinci kademe kursa devam eden kadınların eşlerinin eğitim düzeyi ve eğitim durumunun, birinci gruptan daha iyi, olduğu bulunmuştur. Kadınların eğitim sorununun, erkeklerin eğitilmesiyle aşılabileceği sonucuna varılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim sorunu, okur-yazarlık sorunu, Kadın Hakları
Kaynak
Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1.Şub
Künye
Sabah, Ş. (2006). Okuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 1(1-2), s. 107-120.