Şirket girişimciliğinin firma performansına etkisi

dc.authorid0000-0003-4886-5719en_US
dc.contributor.authorBayarçelik, Ebru Beyza
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:28Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:28Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractKüreselleşmeyle birlikte pazarlardaki rakiplerin artışı, rekabetin şiddetini arttırmış, firmaları hayatta kalabilmeleri veya rakiplerine karşı üstünlük kurabilmeleri için yeni kaynak arayışına yönlendirmiştir. İçinde bulunduğumuz bilgi çağı, firmalara bilgi, yetenek, marka gibi soyut ve maddi olmayan kaynaklarla zenginliklerini artırmalarını sağlarken, rakipleri karşısında sürdürülebilir rekabet avantajını korumak ve geliştirmek için risk alarak yenilik yapan, pazar ve çevre ihtiyaçlarını ve değişimleri öngörebilen, yoğun rekabet karşısında saldırgan tutumlar sergileyebilen yani girişimci firmalar yaratmaktadır. Bu çalışmada şirket girişimciliğinin firmaların performansını nasıl etkilediği incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractAs a result of globalization the number of the rivals in the market increase, the intensity of competition also increases. The companies are directed towards a research for new resources to survive and to become superior upon rivals. While the information era that we experience, enables the companies to enrich their wealth with intangible resources such as knowledge, skills and brand, this era also creates entrepreneurial companies which make innovation by taking risks to build up and maintain sustainable competitive advantage, proactive with capable of forecasting market and environment needs and changes, and willing to act in an aggressive behavior against intensive competition .In this study, the effect of corporate enterpreunership on company performance is investigated.en_US
dc.identifier.citationBayarçelik, E. B. (2014). Şirket girişimciliğinin firma performansına etkisi. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. s. 58-71.en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage58en_US
dc.identifier.urihttp://analiz.maltepe.edu.tr/sites/default/files/Ekonomik%20Toplumsal%20Siyasal%20Analiz%203.%20Say%C4%B1s%C4%B1.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2582
dc.identifier.volumeIen_US
dc.institutionauthorBayarçelik, Ebru Beyza
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00752
dc.subjectGirişimciliken_US
dc.subjectşirket girişimciliğien_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectEnterpreneurshipen_US
dc.subjectPerformanceen_US
dc.subjectCorporate Entrp.en_US
dc.titleŞirket girişimciliğinin firma performansına etkisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar