Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği
Küçük Resim Yok
Tarih
2011
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İstanbul Teknik Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Tango, kökeni Afrika ve Avrupa’ya dayanan dansların Arjantin’e taşınarak yerel dans ve kültürlerle etkileşiminden ortaya çıkmış bir kültür öğesidir. Tango ne tek başına dansı, ne de müziği ifade eder. Geçmişten taşıdığı birikimi ile birlikte kültürel bir olgu haline gelmiştir. Her ne kadar Arjantin kökenli olsa da bugün artık dünyaya mal olmuş bir yaşam biçimidir. Tango, kendi tarihsel süreci içerisinde birçok değişim geçirmiştir ve halen geçirmektedir. Arjantin’de ortaya çıkışından kısa bir süre sonra dışlanmış, yasaklanmış ve yer altına girmek zorunda kalmıştır. Arjantin’de alt-kültür ürünü sayılan ve yasaklanan tango Avrupa’ya taşındığında tamamen bir üst-kültür haline gelmiş ve Arjantin’de tekrar kabul görüşünden sonra ülkenin kültürel simgesi halini almıştır (Savigliano 2004). Tangonun cinsellik içeren, tutkulu ve erotik bir dans olduğu algısı genelde değişmemekle beraber, kimi zaman bir alt kültür ürünü olarak görülen tangonun yasaklanması ve yer altına girmesi, kimi zaman ise bunun tam aksi; bir üst kültür ürünü haline gelerek seçkin kesimin simgesi, modernleşmenin sembolü hatta demokrasinin vizyonu olması, birçok nedenin yanı sıra öncelikle farklı kültürlerdeki toplumsal cinsiyet algısından kaynaklanmaktadır...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Toplum, Toplumsal cinsiyet, Cinsiyet rolleri, Tango'nun diyalektiği
Kaynak
Porte Akademik Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
2
Sayı
3
Künye
Aydınoğlu, O. (2011). Toplumsal cinsiyet rolleri açısından tango'nun diyalektiği. 2(3), s. 1-12. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi.