Okul öncesi eğitimi anabilim dalı öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonlarının incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonları arasındaki ilişkinin ve tutumları ile motivasyonlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşmasının incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada; okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki motivasyonları ve tutum-motivasyon ilişkisi ile bunlar üzerinde farklılık yaratabileceği düşünülen (yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü, bölümü isteyerek ve tanıyarak seçme durumu, okul deneyimi dersini tamamlama, öğretmenlik uygulaması dersine en az 1 dönem devam etme, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi) demografik değişkenlere göre incelenmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, Motivasyon, Öğretmen adayları, Okul öncesi eğitim

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Oduncu, D., Güngör, G., Bayram, G., Elçik, İ., Alkan, İ., Atlan, K., Tezer, M. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Okul öncesi eğitimi anabilim dalı öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.