Okul öncesi eğitimi anabilim dalı öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonlarının incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonları arasındaki ilişkinin ve tutumları ile motivasyonlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşmasının incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada; okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları, mesleki motivasyonları ve tutum-motivasyon ilişkisi ile bunlar üzerinde farklılık yaratabileceği düşünülen (yaş, cinsiyet, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü, bölümü isteyerek ve tanıyarak seçme durumu, okul deneyimi dersini tamamlama, öğretmenlik uygulaması dersine en az 1 dönem devam etme, anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyi) demografik değişkenlere göre incelenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum, Motivasyon, Öğretmen adayları, Okul öncesi eğitim
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Oduncu, D., Güngör, G., Bayram, G., Elçik, İ., Alkan, İ., Atlan, K., Tezer, M. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Okul öncesi eğitimi anabilim dalı öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları ile mesleki motivasyonlarının incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.