Satın alma davranışında yorumların rolü: Trendyol müşterileri üzerinden bir değerlendirme

dc.contributor.authorKaya, Meltem
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:52Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:52Z
dc.date.issued2020en_US
dc.departmentFakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sahne Sanatları Bölümüen_US
dc.description.abstractTakas usulü başlayan ticaret küreselleşme ve gelişen teknolojilerle birlikte pek çok değişim geçirmiş, geçirmeye de devam etmektedir. Bu bağlamda müşterilerin arz ve talepleri de değişmekte, bu durum elbette firma sahiplerinin satış politikalarına da yansımaktadır. Özellikle e-ticaretin kullanılmaya başlanmasıyla birlikte müşterilerin satın alma sürecindeki dikkat ettikleri unsurların da değiştiği düşünülmektedir. Çalışmanın amacı, Trendyol’da mallara ve hizmetlere yapılan müşteri yorumlarının, satın alma davranışlarındaki rolünü incelemektir. Bu amaçtan hareketle bireylerin ürüne yapılan yorumları dikkate alıp almadıkları, yorumların olumsuz olması durumunda müşterilerin satın alma işlemini gerçekleştirip gerçekleştirmediği ve de ürün hakkında hiçbir fikri olmayanların yorumlar üzerinden satın alma davranışlarını ne yönde gerçekleştirdiğine dair sorgulamalar araştırma sorularını oluşturmaktadır. E-ticaret sitelerinden biri olan Trendyol müşterileri, çalışmanın örneklemini oluştururken, katılımcılara Instagram, Facebook ve Twitter üzerinden ulaşılmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılarak çevrimiçi anket ile veriler toplanmış, betimsel analiz ile bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlarda Trendyol müşterilerinin büyük bir çoğunluğunun yorumlara dikkat ettiği, ürüne yapılan olumsuz yorumlarda satın alma işleminden vazgeçtikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe trade that started the trade exchange process has undergone many changes with globalization and emerging technologies and continues to undergo many changes. In this context, the supply and demand of the customers also change, which of course is reflected in the sales policies of the owners of the company. Especially with the introduction of e-commerce, it is thought that the elements that customers pay attention to in the purchasing process have changed. The aim of the study was to examine the role of customer comments on goods and services online in purchasing behaviour. For this purpose, questions about whether individuals take into account the comments made to the product, if the comments are negative, whether the customers make the purchase and in what direction the purchasing behavior of those who have no idea about the product is carried out through the comments constitute research questions. While Trendyol customers, one of the e-commerce sites, were sampling the study, participants were reached via Instagram, Facebook and Twitter. In the study, data was collected by online survey using quantitative research method and descriptive analysis findings were interpreted. In the results obtained, it was observed that the majority of Trendyol customers paid attentionen_US
dc.identifier.citationKaya, M (2020). Satın alma davranışında yorumların rolü: Trendyol müşterileri üzerinden bir değerlendirme / The role of comments in buying behavior: An evaluation through Trendyol customers.en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iled
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1229
dc.identifier.volume7en_US
dc.institutionauthorKaya, Meltem
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY02770
dc.subjectTrendyolen_US
dc.subjectTüketicen_US
dc.subjectTüketici Tutumlarıen_US
dc.subjectTüketici Davranışıen_US
dc.subjectTrendyolen_US
dc.subjectConsumer,en_US
dc.subjectConsumer Attitudesen_US
dc.subjectConsumer Behavioren_US
dc.titleSatın alma davranışında yorumların rolü: Trendyol müşterileri üzerinden bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeThe role of comments in buying behavior: An evaluation through Trendyol customersen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar