Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:37:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:37:07Z | |
dc.date.issued | 2006 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.description.abstract | Dil ve düşünme arasındaki ilişki kuramsal açıdan da deneysel açıdan da çağlar boyunca ilgi çekmiştir, çekmeye de devam etmektedir. Dilbilimciler, felsefeciler, ruhbilimciler bu konuda birçok görüş ortaya koymuşlar, ancak ortak bir noktada henüz anlaşamamışlardır. Çalışma boyunca Vygotsky ve Piaget'nin görüşleri ayrı ayrı değerlendirilmiş ve bunu yaparken de birinin diğerinden daha iyi düşündüğünü kanıtlamak yerine her ikisinin de düşünme ve dil arasındaki kuramsal boyuttaki farklılıklarının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışmada da görüleceği gibi, hem Piaget hem de Vygotsky'e göre dil ve düşünme arasında çok yakın bir bağlantı söz konusudur. Çalışmada Vygotsky ve Piaget'nin bilişsel gelişim ve eğitim üzerine olan fikir ve teorilerinin günümüzde de çok önemli bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Tuna, S. (2006). Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 61-76. | en_US |
dc.identifier.endpage | 76 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-3115 | |
dc.identifier.issue | 1.Şub | en_US |
dc.identifier.startpage | 61 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6697 | |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.institutionauthor | Tuna, Serhat | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Hakemli Dergide Makale - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY00997 | |
dc.subject | Piaget | en_US |
dc.subject | Vygotsky | en_US |
dc.subject | düşünce | en_US |
dc.subject | dil | en_US |
dc.subject | biIişsel gelişim | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.title | Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |