Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması

dc.date.accessioned2024-07-12T21:37:07Z
dc.date.available2024-07-12T21:37:07Z
dc.date.issued2006en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractDil ve düşünme arasındaki ilişki kuramsal açıdan da deneysel açıdan da çağlar boyunca ilgi çekmiştir, çekmeye de devam etmektedir. Dilbilimciler, felsefeciler, ruhbilimciler bu konuda birçok görüş ortaya koymuşlar, ancak ortak bir noktada henüz anlaşamamışlardır. Çalışma boyunca Vygotsky ve Piaget'nin görüşleri ayrı ayrı değerlendirilmiş ve bunu yaparken de birinin diğerinden daha iyi düşündüğünü kanıtlamak yerine her ikisinin de düşünme ve dil arasındaki kuramsal boyuttaki farklılıklarının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışmada da görüleceği gibi, hem Piaget hem de Vygotsky'e göre dil ve düşünme arasında çok yakın bir bağlantı söz konusudur. Çalışmada Vygotsky ve Piaget'nin bilişsel gelişim ve eğitim üzerine olan fikir ve teorilerinin günümüzde de çok önemli bir rol oynadığı ortaya çıkmıştır.en_US
dc.identifier.citationTuna, S. (2006). Vygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 61-76.en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue1.Şuben_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6697
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorTuna, Serhat
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY00997
dc.subjectPiageten_US
dc.subjectVygotskyen_US
dc.subjectdüşünceen_US
dc.subjectdilen_US
dc.subjectbiIişsel gelişimen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.titleVygotsky ve Piaget'nin düşünme-dil ilişkisi bağlamında karşılaştırılmasıen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar