E-ticaret lojistiğinin müşteri memnuniyeti ve yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Covid-19 küresel salgın dönemi

dc.authorid0000-0002-0118-5698en_US
dc.authorid0000-0003-4886-5719en_US
dc.contributor.authorKazancı, Umut
dc.contributor.authorBayarçelik, Ebru Beyza
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:08Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:08Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi Bölümüen_US
dc.description.abstractE-Ticaret siteleri artık günlük hayatın önemli bir bölümünde yer almaktadır. İşletmeler de her geçen gün verdikleri hizmetlere yeni boyutlar kazandırarak yeniden ziyaret edilmek, alışveriş yapılırken ilk tercih konumunda olmak arzusundadırlar. Bunun en önemli yolu da müşterileri memnun etmek ve bağlılıklarını artırmaktan geçmektedir. Bu çalışmanın amacı; e-ticaret sitelerinin vermiş oldukları lojistik hizmetlerin müşteri memnuniyeti ve yeniden satın alma niyetleri üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu kapsamda Türkiye’de ikamet etmekte olan 337 e-ticaret kullanıcısından anket yoluyla veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere keşfedici faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırma neticesinde sipariş kalitesi, bilgi kalitesi, iade ve müşteri hizmetlerinin müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Zamanındalık ve kargo hizmetlerinin ise müşteri memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir. Ayrıca sipariş kalitesi, zamanındalık, iade ve müşteri hizmetlerinin yeniden satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisi varken bilgi kalitesi ve kargo hizmetlerinin anlamlı bir etkiye sahip olmadığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractCommerce sites are now an important part of our lives. Companies also want to add new dimensions to the services they provide every day and to be visited again. They want to be in the position of first choice when shopping again. The aim of this study is to reveal whether the logistics services provided by e-commerce sites have any effect on customer satisfaction and repurchase intentions. In this context, data were collected from 337 e-commerce users residing in Turkey through questionnaires. Exploratory factor analysis, correlation and regression analysis were applied to the data. As a result of the study, it has been revealed that order quality, information quality, returns and customer services have a significant effect on customer satisfaction. On the other hand, it was determined that timeliness and cargo services did not have a significant effects on customer satisfaction. In addition, it was concluded that order quality, timeliness, return and customer services had a significant effect on repurchase intention, while information quality and cargo services did not have a significant effect.en_US
dc.identifier.citationKazancı, U. ve Bayarçelik, E. B. (2022). E-ticaret lojistiğinin müşteri memnuniyeti ve yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Covid-19 küresel salgın dönemi / The Effects oE-commerce logistics on customer satisfaction and repurchase intention: Covid-19 global epidemic period. Journal of Yasar University. 17/67, s.800-820en_US
dc.identifier.endpage820en_US
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.issue67en_US
dc.identifier.startpage800en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2703
dc.identifier.volume17en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of Yasar Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY02093
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectLojistiken_US
dc.subjectE-Ticaret lojistiğien_US
dc.subjectMüşteri memnuniyetien_US
dc.subjectYeniden satın alma niyetien_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.subjectLogisticsen_US
dc.subjectE-Commerce logisticsen_US
dc.subjectCustomer satisfactionen_US
dc.subjectRepurchase intentionen_US
dc.titleE-ticaret lojistiğinin müşteri memnuniyeti ve yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkileri: Covid-19 küresel salgın dönemien_US
dc.title.alternativeThe Effects oE-commerce logistics on customer satisfaction and repurchase intention: Covid-19 global epidemic perioden_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar