Yazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi

dc.authorid0000-0002-5117-9202en_US
dc.authorid0000-0002-6528-4177en_US
dc.contributor.authorKoç Akran, Sevda
dc.contributor.authorAşiroğlu, Sevim
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:46Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:46Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı, yazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisini belirlemektir. Yöntem: Araştırmanın çalışma grubunu, Siirt Üniversitesi, Eğitim fakültesi Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitiminin Türkçe Öğretmenliği bölümünün 2.sınıfında öğrenim gören 42 deney grubu, 40 kontrol grubundan toplam 82 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Akay’ın (2006) “yaratıcı düşünme ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Karma yöntemin kullanıldığı araştırmanın nicel verileri “yaratıcı düşünme ölçeğinden” nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğrenci günlüklerinden elde edilmiştir. Araştırmada ayrıca doküman incelemesi yoluyla veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde, öğretmen adaylarının yaratıcılık düzeylerini belirlemek için frekans (f) ve yüzde (%) hesaplamaları; yaratıcılık puanlarının normal dağılım göstermemesi sonucu Mann WhitneyU testi; yazı çemberinin öğrenme-öğretme sürecine katkısına yönelik betimsel analiz ve yazı çemberinin etkililiğine yönelikte betimsel ve içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre, yazı çemberi tekniği ile yapılan etkinlikler deney grubu öğrencilerinin yaratıcı beceri düzeylerine önemli katkılar sağladığı, onlarda üst düzey beceriler geliştirdiği söylenebilir. Kontrol grubu öğrencilerinin ise yaratıcı düşünme becerilerinin orta düzeyde olduğu şeklinde yorumlanabilir. Sonuçlar ve Öneriler: Araştırma sonucunda öğrencilerde daha çok eleştirel, yaratıcı düşünme becerisi gelişmiş, karalama aşamasında bir takım problemlerle karşılaşmışlar ve bu problemleri farklı yöntem –teknikler kullanarak çözmeye çalışmışlardır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this research is to specify the effect of writing circle technique on prospective teachers’ creative thinking skills. Design & Methodology: In total, there are 82 students in this group, 42 students in experimental group and 40 students in control group. In the research, “creative thinking scale” of Akay (2006) and “semi-structured interview form” improved by researchers have been used as data collection tools. Quantitative data of this mixed-method research are obtained from “creative thinking scale” and qualitative data are from semi-structured interview form and students diaries. In addition, some data are collected by document review method. In the process of data analysis, the following methods have been used; frequency (f) and percentage (%) calculation to determine the prospective teachers’ creativity levels; Mann-Whitney U Test as the creativity scores do not range in a normal way; descriptive analysis regarding the contribution of writing circle to teaching-learning process; and descriptive and content analysis method for the effectiveness of the writing circle. Findings: According to the findings of the research, it can be said that the activities carried out with the writing circle technique provided important contributions to the creative skill levels of the experimental group and they developed high level skills. Control group students’ creative thinking skills are at an intermediate level can be interpreted. Implications & Suggestions: At the end of the research, students have improved further their critical and creative thinking skills; they were confronted with some problems and tried to overcome them by applying different methods and techniques. Certain suggestions are offered in accordance with the obtained data.en_US
dc.identifier.citationKoç Akran, S. ve Aşiroğlu, S. (2018). Yazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi / The effect of writing circle technique on prospective teachers’ creative thinking skills. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 5(10), s. 35-48.en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.identifier.issn2547-9393
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/inujgse/issue/38246/439757
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1199
dc.identifier.volume5en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.29129/inujgse.439757en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY01722
dc.subjectYazmaen_US
dc.subjectYazı çemberien_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectYaratıcı düşünme becerisien_US
dc.subjectWritingen_US
dc.subjectWriting circleen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectCreative thinking skillsen_US
dc.titleYazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of writing circle technique on prospective teachers’ creative thinking skillsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar