Piyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2014
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
İstanbul Teknik Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Ülkemizde cumhuriyetle birlikte başlayan çağdaşlaşma çalışmaları müzikte de Atatürk’ün önderliğinde ilerlemiştir. “Hayat musikidir, musikisiz hayat mevcut değildir.” sözleri müziğe, “Bir ulusun yeni değişikliğindeki ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.” sözü ve cumhuriyetin ilanından hemen sonra Musiki-i Muallim Mektebi’nin açılması (1924), ülke kalkınmasında müzik eğitimine verdiği öneme birer örnektir (Uçan 1996; Say 1995; Yonat 1987). Bu tarihten itibaren devlet desteği ve özel iştirakler aracılığıyla çok sayıda sanatçı eğitim amaçlı olarak yurt dışına gönderilmiştir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Piyano eğitimi, Türk eserleri, Çağdaş eser, Seslendirme
Kaynak
Porte Akademik Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
9
Künye
Aydınoğlu, O. (2014). Piyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesi. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi. 9, s. 80-92.