Piyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İstanbul Teknik Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Ülkemizde cumhuriyetle birlikte başlayan çağdaşlaşma çalışmaları müzikte de Atatürk’ün önderliğinde ilerlemiştir. “Hayat musikidir, musikisiz hayat mevcut değildir.” sözleri müziğe, “Bir ulusun yeni değişikliğindeki ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.” sözü ve cumhuriyetin ilanından hemen sonra Musiki-i Muallim Mektebi’nin açılması (1924), ülke kalkınmasında müzik eğitimine verdiği öneme birer örnektir (Uçan 1996; Say 1995; Yonat 1987). Bu tarihten itibaren devlet desteği ve özel iştirakler aracılığıyla çok sayıda sanatçı eğitim amaçlı olarak yurt dışına gönderilmiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Piyano eğitimi, Türk eserleri, Çağdaş eser, Seslendirme

Kaynak

Porte Akademik Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

9

Künye

Aydınoğlu, O. (2014). Piyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesi. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi. 9, s. 80-92.