Bir Pazarlama Aracı Olarak Havacılık İttifaklarında MüşteriSadakat Programlarının Yeri: Körfez İttifakı Model Önerisi

dc.contributor.authorKarasar, Şahin
dc.contributor.authorKaya, Levent
dc.contributor.authorUncular, Muhittin Hasan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:13Z
dc.date.issued2021en_US
dc.description.abstractTicaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Tarih boyunca insanlar temel ihtiyaçlarınıkarşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeyebaşlamıştır. Kurumlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklıprogramlar geliştirmişlerdir. Havacılık sektöründe de müşteri sadakati önemlidir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanlabirbirlerinin merkezlerinden, mevcut müşteri-yolcu networkundan faydalanmak isteyen havayolları farklı ittifaklar oluşturmuştur.Dünya havacılığında üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkündür. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance’dır.Körfez taşıyıcıları olarak bilinen Etihad, Emirates ve Qatar Havayollarının diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifakoluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri, “Körfez İttifakı” şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisininbu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır. Kalitatif analiz yöntemlerinden biri olan derinlemesine mülakat görüşmesi ile çalışmasonunda amaçlanan “Körfez İttifakı” model önerisine temel teşkil edecek şekilde veri elde edilmesi amaçlanmaktadır.en_US
dc.identifier.doi10.26701/uad.884065
dc.identifier.endpage34en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.trdizinid465397en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26701/uad.884065
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/465397
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9616
dc.identifier.volume4en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04928
dc.titleBir Pazarlama Aracı Olarak Havacılık İttifaklarında MüşteriSadakat Programlarının Yeri: Körfez İttifakı Model Önerisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar