Güncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
dc.authorid | 0000-0003-3832-9023 | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:39:49Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:39:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film ve Animasyon Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Artırılmış gerçeklik (AG) teknolojisinin popülerliği eğlence sektörü bağlamında olsa da, tıptan mühendisliğe, mimariden sanata, otomotivden eğitim sektörlerine kadar yayılan geniş bir alanda hizmet vermekte ve hızla çeşitlenmektedir. Artırılmış gerçeklik alanındaki gelişmeler bu denli geniş bir alana yayılırken eğitim alanındaki bilinirliği ve aktif kullanımının henüz yaygınlaşmamış olması dikkat çekicidir. Dolayısıyla bu araştırma, artırılmış gerçeklik teknolojisinin yeni gelişen teknolojiler ve yeni neslin talepleri doğrultusunda değişen eğitim alanında faaliyet gösteren uygulamalarına odaklanmaktadır. Araştırma, eğitimin yeni gelişen teknolojilerin işlevselliğinden faydalanarak zenginleşmesi gerekliliğine işaret ederek, bu alanda işlev gösteren güncel artırılmış gerçeklik uygulamalarını tanıtmayı ve özellikle eğitimciler arasındaki bilinirliğini artırmayı hedeflemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | However augmented reality (AR) applications gained its popularity with entertainment business, AR has a wide range of usage on the fields like medicine, engineering, architecture, art, automotive industry and education. While AR has a huge increasing in variety, It is noteworthy that the awareness and active usage of these educational AR applications doesn’t spread at all. Therefore, this research is focusing on the recent AR applications for education practice which transforming by the emerging technologies and demands of the new generations. Purpose of this research is indicating the necessity for enrichment the education with the advantage of functionality of the new technologies and give an introduction on AR practices in educational area than increase awareness especially among educators. | en_US |
dc.identifier.citation | Uzun Hazneci, Ö. (2019). Güncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme / A Study on Educational Usage of Recent Augmented Reality Applications. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu, Ondokuz Mayıs Üniversitesi. s. 499-508. | en_US |
dc.identifier.endpage | 508 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-69882-2-6 | |
dc.identifier.startpage | 499 | en_US |
dc.identifier.uri | http://u100es.omu.edu.tr/Content_Files/Content/u100es%20Tam%20Metin%204.%20B%C3%B6l%C3%BCm.pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1216 | |
dc.institutionauthor | Uzun Hazneci, Özlem | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Ondokuz Mayıs Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Ondokuz Mayıs Üniversitesi Uluslararası 100.Yıl Eğitim Sempozyumu | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY03163 | |
dc.subject | Artırılmış gerçeklik | en_US |
dc.subject | Yeni teknolojiler | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Augmented Reality | en_US |
dc.subject | Emerging technologies | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.title | Güncel Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Eğitim Alanında Kullanımı Üzerine Bir İnceleme | en_US |
dc.title.alternative | A Study on Educational Usage of Recent Augmented Reality Applications | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |