Omni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyeti

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerinin sayısının Bilgi teknolojilerinin hızla gelişmesiyle, eğitimli, bilinçli müşterilerin sayısının artması ve müşterilerin teknolojiye, internete erişimlerinin kolaylaşması sonucunda pazarlama sektörü hızlı şekilde gelişmiş ve değişmiştir. Önceleri pazarlama ve alışverişler çevrimdışı (offline), mağazalar ve alışveriş merkezleri gibi tek kanal üzerinden yapılırken internetin gelişmesi ve yaygınlaşmasıyla alışverişler çevrimiçi (online) çok kanallı yapıya dönüşmüştür. Ancak çok kanallı pazarlamada çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlamanın birbirinden bağımsız olması ve kanallar arası bütünleşmenin sağlanamamasından dolayı müşteriler alışverişlerinde bir bütünlük sağlayamamışlardır. Bütünlüğün sağlanması ve müşterilere eşsiz bir satın alma deneyimi yaşatabilmek için çevrimiçi ve çevrimdışı tüm kanalların entegre edilmesi ile omnikanal yaklaşımı oluşturulmuştur. Omnikanal farklı kanalların ve temas noktalarının işbirliği yapmasıyla müşterilere kesintisiz bir alışveriş keyfi sağlamaktadır. Omnikanal, pazarlama, perakende, iletişim veya bilgi sistemleri gibi çeşitli alanları etkileyen son yılların en önemli perakende devrimlerinden biri olarak görülebilir. Bu çalışma bir omnikanal yapısının değerlendirildiği bir tarama çalışmasıdır. Bu tarz uygulamaların etkileri daha sonraki çalışmalar için önerilebilir. Çalışma aynı zamanda doktora tezinin bir parçasını oluşturmaktadır.
The marketing sector has developed and changed rapidly with the development of information technologies, the number of educated, conscious customers and the accessibility of customers to technology and internet. In the past, marketing and purchasing the product were made in single channel such as offline, stores and shopping malls. With the development and spread of the Internet, it was added to the online web based marketing and turned into a multi-channel structure. Nowadays, since online and offline marketing can not be evaluated independently and integration cannot be achieved, the understanding of omni channel has begun. Omni channel brings in an optimal customer experience with the cooperation of different channels and contact points. Omni channel approach has been created with integration of all online and offline channels to provide customers with a unique purchasing experiences. The Omni channel is one of the most important retail revolutions of recent years, affecting various areas such as marketing, retail, communications or information systems. The aim of this study is to determine the difference between omni channel management and other channels and to raise awareness about omni channel management in retail sector. On this paper I also studied on omni channel management and fulfillment methods and its affects on customer satisfactions. The study is also part of the doctoral thesis.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Digital Marketing, Omni Channel, Customer Satisfaction

Kaynak

International Congress on Business and Marketing

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Telli, G. ve Gök, A. (2019). Omni kanal yönetimi ve müşteri memnuniyeti. International Congress on Business and Marketing. s. 102-122.