Pazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada, ürün yaşam döngüsü kavramı pazar, rekabet, müşteri ve yönetim açısından geliştirilen stratejiler açısından bütünleşik olarak ele alınmıştır. Ayrıca bu çalışmada, bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı dört ana döngüde (Gözlem, Ürün Geliştirme, Pazar ve Tamamlayıcı Döngü) modellenmiştir. Bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramının pazarlama yöneticileri için önemi bütünleşik ürün yaşam döngüsünün her aşamasına uygun üretilen karlılık, maliyet ve markalaşma gibi farklı stratejilerin olduğu düşüncesinden ve bunun bütüncül olarak analiz etmek istenmesinden oluşmaktadır. Bu araştırma konularıyla ilgili olarak tanıtımsal bir çerçeve çizilmeye çalışılmıştır.
In this study, the concept of product life cycle is integrated in terms of strategies developed in terms of market, competition, customer and management. Also, in this study, the concept of integrated product lifecycle is modeled in four main cycles (Observation Cycle, Product Development Cycle, Market Cycle and Complementary Cycle). The importance of integrated product lifecycle concept for marketing managers consists of different strategies such as profitability, cost and branding generated in accordance with every stage of the integrated product lifecycle and the desire to analyze this in a holistic way. An introductory framework was tried to be drawn about these research topics.
In this study, the concept of product life cycle is integrated in terms of strategies developed in terms of market, competition, customer and management. Also, in this study, the concept of integrated product lifecycle is modeled in four main cycles (Observation Cycle, Product Development Cycle, Market Cycle and Complementary Cycle). The importance of integrated product lifecycle concept for marketing managers consists of different strategies such as profitability, cost and branding generated in accordance with every stage of the integrated product lifecycle and the desire to analyze this in a holistic way. An introductory framework was tried to be drawn about these research topics.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı, gözlem döngüsü, ürün geliştirme döngüsü, pazar döngüsü, tamamlayıcı döngü
Kaynak
International Congress on Business and Marketing
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yüce, D., Hasipek, D. ve Telli, G. (2019). Pazarlamada bütünleşik ürün yaşam döngüsü kavramı. International Congress on Business and Marketing. s. 173-191.