Üniversite eğitiminde disiplinlerarası iş birliği ile toplum temelli uygulamalar

dc.authorid0000-0001-9530-3749
dc.contributor.authorKaradayı, Esma Figen
dc.date.accessioned2024-09-23T11:22:18Z
dc.date.available2024-09-23T11:22:18Z
dc.date.issuedEylül 2023
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Psikoloji Bölümü
dc.description.abstractÜniversitelerin temel misyonunun eğitim, bilimsel çalışmalar ve araştırmalar yapmak olmasının yanı sıra elde ettiği bilgileri toplumla paylaşması ve onun yararına uygulamalara da dönüştürmesi son derece önemli görülmektedir (Demirel, 2015). Böylece bilimsel bulguların ortaya koyduğu yeni bilgilerin bireylerin ve toplumların gelişiminde onların yararına kullanılması mümkün olacaktır. Ayrıca yüksek eğitimde üniversite öğrencilerinin toplumda yürütülecek iş birliği projelerine katılarak üniversitede edindikleri teorik bilgileri toplum kuramlarındaki uygulamalarla birleştirerek bütünleştirmeleri eğitimde kaliteyi arttıracak ve toplumsal gelişmeyi destekleyecektir. Üniversite, devlet, toplum iş birliği öğrencilerin mezun olduklarında toplumun, eğitim ve iş yaşamının gereksinimlerine yanıt verecek şekilde daha donanımlı ve güvenli olarak hayata atılmalarına yol açacaktır (Heywood, 2024). Eğitimle ilgili son bilimsel araştırmalarda psikoloji alanında teori ile uygulama arasında köprü kurularak birleştirilmesinin önemi vurgulanmaktadır (De Corte, 2000). SOYAÇ merkezinde üniversite-toplum iş birliğine ve ekolojik sistem anlayışına dayanan, teori ve uygulamayı, eğitim ve oyunu birleştiren, disiplinler arası çalışmanın ve akran desteğinin önemini vurgulayan toplum temelli çalışmalar sosyokültürel etkinlik kuramının temel ilkelerine dayanmaktadır (Minnis vd., 2006). Bu çalışmalarda disiplinler arası iş birliğine dayanan, sevgi, güven, destek ile yaratılan gruplarda gelişimsel travma mağduru çocuklara çeşitli materyallerle dolayımlanmaları sağlanarak terapötik destek verilmeye çalışılmıştır (Verenikina, 2010). Ekip ruhu yaratılarak gerçekleştirilen uygulamalarda öncelikle grup dayanışması, etkileşim, diyaloglar ile güvenli ve destekleyici bir ortam yaratılması hedeflenmiştir (Iver, 1990).
dc.identifier.citationKaradayı, Esma Figen. (2023). Üniversite eğitiminde disiplinler arası iş birliği ile toplum temelli uygulamalar, SOYAÇ (Sokakta Yaşayan ve Çalışan Çocuklar İçin Uygulama ve Araştırma Merkezi), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.12-14.
dc.identifier.endpage14
dc.identifier.isbn978-605-2124-57-4
dc.identifier.startpage12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12783
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofKolektif iyileşme olmadan bireysel iyileşme mümkün mü? Sosyokültürel yaklaşımla travma bilgisine dayalı toplum temelli çalışmalar, SOYAÇ 14. yıl belgesel özel gösterimi ve sempozyumu özet bildiri kitabı (10 Ekim 2023)
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject Üniversite-Toplum İşbirliği
dc.subjectDisiplinlerarası
dc.subjectÜniversite
dc.subjectBütünsel Yaklaşım
dc.subjectSosyokültürel Kuram
dc.titleÜniversite eğitiminde disiplinlerarası iş birliği ile toplum temelli uygulamalar
dc.typeBook
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Esma Figen Karadayı, Üniversite eğitiminde disiplinlerarası iş birliği ile toplum temelli uygulamalar.pdf
Boyut:
2.49 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: