İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Yayın
    A sample strategic marketing application: Patient segmentation and channel analysis with the LRM model
    (SET Teknoloji, 2024) Şehirli, Mustafa; Aydın, Samet
    This research aims to develop a new customer segmentation method and to propose strategies for acquiring new customers accordingly. To this end, data from 48,870 patients of a healthcare institution were segmented using the K-Means method. Patients were classified based on their longevity (L), recency (R), and monetary return (M) status and analyzed according to acquisition channels. The findings revealed that the total patients were divided into four distinct clusters. Two clusters containing 2,981 patients, representing 6% of the total, were identified as the ideal segments. While evaluating the clusters, a new indicator based on the Profitability Ratio per Patient was also utilized. The research concluded that the hospital primarily acquires patients through referral channels, with search engines and the website as the second most effective channel. At the same time, social media advertising had a comparatively lesser impact on patient acquisition. Furthermore, it was found that there were no significant differences among customer acquisition channels between the clusters. Recommendations for managers at the end of the study include maintaining more comprehensive customer data, developing profiles for cluster patients for similar sales activities, organizing "refer a friend" campaigns, and conducting evaluations between channel costs and profits.
  • Yayın
    Üniversitelerde yapay zekânın kullanımı: Dönüşümler, getiriler ve geleceğe hazırlık / The use of artificial ıntelligence in universities: Transformations, returns and preparation for the future
    (Durmuş Günay, 2025) Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet
    Bu makale, yapay zekânın üniversitelerdeki kullanımına dair kapsamlı bir inceleme sunmaktadır. Yapay zekânın eğitimde kişiselleştirilmiş öğrenme, veriye dayalı karar alma, akademik çalışmalara hız kazandırma ve toplumsal sorunlara çözüm geliştirme konularındaki potansiyeli ele alınmıştır. Ayrıca, üniversitelerin yapay zekâ entegrasyonu sırasında karşılaşabilecekleri altyapı eksiklikleri, etik sorunlar ve erişim eşitsizlikleri gibi zorluklara yönelik stratejiler tartışılmaktadır. Bu çalışma üniversitelerde yapay zekânın kullanımına odaklanmaktadır; öğrenme yöntemleri ve süreçleri üzerindeki olası etkileri, fırsatları ve zorlukları ele alarak üniversitelerin bu süreçte nasıl bir adaptasyon stratejisi geliştirmeleri gerektiğini tartışmaktadır. Çalışma, ayrıca yapay zekânın geleceğin üniversitelerine etkisini anlamak ve bu teknolojinin eğitim süreçlerindeki rolünü optimize etmek için bir rehber olarak düşünülebilir.
  • Yayın
    Farklı temas noktalarındaki müşteri deneyiminin ödemeye istekli olunan fiyat üzerine etkisi / The effect of the customer experience at different touchpoints on willingness to pay
    (ACC Publishing, 2024) Aydın, Samet; Hoşgör, Murat
    Hemen her sektörde benzer kalitede ürün ve hizmetin üretilebilir olması, ürünlerdeki işlevsellik düzeylerinin birbirine yaklaşması, alternatif çözümlere ulaşabilmenin kolaylaşması ve müşterilerin geçmişe göre çok daha bilinçli hale gelmesi ile markalar artık yaşattıkları müşteri deneyimi ile tercih edilme yolunu seçmeye yönelmektedir. Bu bakış açısıyla gelişmek isteyen işletmeler artan müşteri deneyiminin önemi ile birlikte bu alanda araştırma ve yatırım yapma kararları alınmaya başlanmış ve müşterilerinin geçtiği farklı temas noktalarında yaşadıkları deneyimlere odaklanmaya çalışmaktadır. Ancak tam da bu safhada müşteri yolculuğundaki hangi temas noktalarının ödemeye istekli olunan fiyata etki edebildiğini ve farklı demografik yapılara göre bu etkilerin getirdiği sonuçları anlamak büyük önem teşkil etmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmada telekomünikasyon sektöründe farklı temas noktalarındaki müşteri deneyiminin ödemeye istekli olunan fiyata etki edip etmediği ele alınmıştır. Türkiye’deki üç farklı telekomünikasyon şirketinden birer müşteri deneyimi yöneticisi ile bireysel derinlemesine görüşmeler yapılarak müşteri deneyimi yolculuğu tespit edilmiştir. Akabinde ortogonal yöntemle oluşturulan 16 farklı müşteri deneyimi senaryosu çevrim içi anket haline getirilip son üç yıl içerisinde telekomünikasyon şirketlerinden abonelik hizmet paketi satın alan 18-64 yaş aralığındaki 500 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda her temas noktasının ödemeye olan istekliliğe farklı fayda oranlarında etki ettiği ortaya çıkmıştır. Fiyata olan ödeme istekliliğine en çok etki eden ilk üç faktörün olumlu söylentiler, çağrı merkezi bekleme süresinin kısa olması ve kullanıcının ilgisini çeken içeriklerin paylaşılması faktörleri olduğu tespit edilmiştir.
  • Yayın
    Üniversitelerde ekolojik zihniyet dönüşümü ve sürdürülebilir üniversiteler / Transformation of ecological mindset in universities and sustainable universities
    (Durmuş Günay, 2024) Telli, Sahure Gonca; Aydın, Samet
    Üniversitelerin topluma sürdürülebilirlik bilinci aşılamak ve gelecek nesilleri çevresel farkındalıkla donatmak gibi kritik bir rolü bulunmaktadır. Yeşil üniversiteler, sürdürülebilirlik ilkelerini kurumsal yapılarına, yerleşke operasyonlarına ve eğitim-araştırma faaliyetlerine entegre etmiş kurumlardır. Bu bağlamda, yerleşkeleri açısından birer mikro şehir olarak işlev gören üniversitelerin çevresel sorunlara karşı çözüm bulma becerileri geliştirmek için çeşitli disiplinlere odaklanmaları öğrencilerine çevresel deneyimler sunmaları beklenmektedir. Sürdürülebilirlik merkezleri aracılığıyla üniversitelerin çevresel ayak izlerini azaltma ve yeşil mesleklerin gelişimine katkı sağlama gibi somut adımlar atmaya başladıkları görülmektedir. Bu çalışmada sürdürülebilir bir gelecek için üniversitelerde çevresel farkındalığın nasıl artırılabileceği, sürdürülebilirlik merkezlerinin bu çerçevedeki rolü, ayrıca yeni dönemin gereksinimlerine uygun yeşil mesleklerin gelişimi ve bu mesleklerin eğitimi konuları bağlamında üniversitelerin ekolojik olarak göstermeleri gereken zihniyet dönüşümü ele alınmıştır.
  • Yayın
    Oil price uncertainty index and stock market: New evidence from fourier-based approachs / Petrol fiyat belirsizliği ve hisse senedi piyasaları: Fourıer tabanlı yaklaşımlardan yeni kanıtlar
    (Nişantaşı Üniversitesi, 2024) Zeren, Feyyaz; Eryılmaz, Serkan; Doğan, Mesut; Gürsoy, Samet
    The aim of this study is to explain the relationship between oil price uncertainty and the stock markets of BRICS countries. For this purpose, monthly Oil Price Uncertainty (OPU) Index and stock market data of BRICS countries in the period between August 1997 and December 2019 are used. The results are as follows: (i) FARDL, ADL and RALS ADL test results indicated that OPU is cointegrated with all country markets except JSE Top 50. (ii) Fourier Granger and Fourier Toda-Yamamoto causality test results revealed that there is a unidirectional causality from OPU to IBOVESPA and RTS, while there is no causality relationship between OPU and other stock markets. (iii) There is a causality in variance from BRICS stock markets to OPU and volatility spillover from OPU to IBOVESPA, BSE 30 and JSE Top 50. Finally, the paper suggests some insightful implications for investors to effectively manage their portfolio strategies considering price uncertainty and for policymakers to mitigate the negative externalities associated with oil price uncertainty.