Yazar "Uzunkaya, Ada Rukiye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Üniversite gençliğinin alış veriş tercihinde star kullanımın rolü(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02) Uzunkaya, Ada Rukiye; Eldem Anar, Ülkü İlgiBu çalışma, İstanbul ilindeki bir üniversitede öğrenim gören öğrencilerin reklamlarda ünlü kullanımına ilişkin görüşlerinin tüketici davranışları üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunun tespiti amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla anket formundan yararlanılmıştır. Araştırmada katılımcıların reklamlarda ünlü kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koyan ifadelerin .82’lik düzeyde bir güvenilirliğe sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, İstanbul ilindeki bir üniversitede öğrenim gören 109 üniversite öğrencisi üzerinde anket uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde, katılımcıların cinsiyetleri ile reklamlarda ünlü kullanımına ilişkin görüşler arasındaki ilişkinin ortaya konması amacıyla Ki-Kare testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların cinsiyetleri ile reklamların etkisinin bağlı olduğu değişkenler, “alışverişte ünlü tavsiyesi.”, “sevilmeyen ünlünün yer aldığı reklama karşı önyargı”, “sevilen ünlünün yer aldığı reklama karşı olumlu yargı.”, reklamlarda hatırlana bilirliği olan öğeler, sevilen ünlülerin yer aldığı reklam filmlerinin hatırlana bilirliği üzerindeki etkisi, “kötü bir imaja sahip ünlülerin oynadığı reklamlara karşı önyargılı olma.”, “çevredekilerin kullanımının reklama konu olan ürünün satın alınmasındaki etkisi.”, katılımcıların sevmediği ünlülerin reklamlarda yer alması karşısında kanalı değiştirme, TV izleme süresi ve reklam mesajını kimin vereceği değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür.