Yazar "Uncular, Muhittin Hasan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 8 / 8
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın ATATÜRK HAVALİMANI SALDIRISINDA KADIN HAVACILAR GÖZÜYLE KRİZ YÖNETİMİ(2023) Uncular, Muhittin Hasan; Kaya, LeventHavacılık dünyadaki en gözde sektörlerden biri olarak çok zor koşullarda da olsa varlığını sürdürmeye devam etmektedir. Yıllarca tüm dünyada ses getirmeye yönelik birçok eylemin hedef aldığı sektör havacılık ve hedef aldıkları mekânlar havalimanları olmuştur. Böylesine önemli ve kritik bir sektörde kadın varlığı da hiç şüphesiz büyük önem taşımaktadır. Günlük hayatın her iş kademesinde büyük bir emek ve çabayla çalışan kadınlar, havacılık sektöründe de cansiperane bir şekilde çalışmaya devam etmektedir. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kadınlar havacılıkta görev almaktadır. Bazen bir kaptan pilot, bazen bir kabin memuru, bazen bir teknisyen, kısacası havacılık sektöründeki tüm iş kollarında kadınları görmek mümkündür. Atatürk Havalimanı tüm dünyada ses getiren büyük bir terör olayına sahne olmuştur. Saatlerce süren hayatla ölüm arasındaki mücadelede o gün havalimanında görev yapan, böylesine büyük bir krizi yöneten kadın havacılık çalışanlarıyla birebir görüşmeler yapılarak, nitel çalışma yöntemine başvurulmuştur. Bu çalışmada havacılık iş kolunda çalışan kadınların gözünden bir krize bakılmaya ve 28 Haziran 2016 tarihinde saat 21.22’de olay günü görevi başında olan kadın çalışanlara ulaşılmaya çalışılmıştır. 9 tane kadın çalışana ulaşılmış, bu kadın çalışanlardan 4 tanesi saldırı olayı ile alakalı görüşmeyi kabul etmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemine göre anlatı araştırması yapılarak olay günü ile ilgili kadınların gözünden kriz yönetimi, güvenlik, koordinasyon, tahliye gibi konularda sorular yöneltilmiştir. Hazırlanan sorular 3 tane alanında uzman öğretim üyesi tarafından incelenmiş ve onaylanmıştır. Yaşanan bu olay sonrasında, olayı yaşayan kadın havacılık çalışanlarının tespit ve önerileri önem arz etmektedir. Elde edilen veriler literatürdeki “kadın eliyle havacılıkta kriz yönetimi” alanında bir boşluğu doldurmada etkin rol alacaktır.Yayın Bir Pazarlama Aracı Olarak Havacılık İttifaklarında MüşteriSadakat Programlarının Yeri: Körfez İttifakı Model Önerisi(2021) Karasar, Şahin; Kaya, Levent; Uncular, Muhittin HasanTicaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Tarih boyunca insanlar temel ihtiyaçlarınıkarşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeyebaşlamıştır. Kurumlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklıprogramlar geliştirmişlerdir. Havacılık sektöründe de müşteri sadakati önemlidir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanlabirbirlerinin merkezlerinden, mevcut müşteri-yolcu networkundan faydalanmak isteyen havayolları farklı ittifaklar oluşturmuştur.Dünya havacılığında üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkündür. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance’dır.Körfez taşıyıcıları olarak bilinen Etihad, Emirates ve Qatar Havayollarının diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifakoluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri, “Körfez İttifakı” şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisininbu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır. Kalitatif analiz yöntemlerinden biri olan derinlemesine mülakat görüşmesi ile çalışmasonunda amaçlanan “Körfez İttifakı” model önerisine temel teşkil edecek şekilde veri elde edilmesi amaçlanmaktadır.Yayın Covid-19 ve Turkish Cargo(Maltepe Üniversitesi, 2021) Uncular, Muhittin Hasan; Hacıoğlu, GülayTürkiye'de ilk koronavirüs vakası ilan edilmeden önce dünyada ve özellikle Türkiye'de iş hayatında, sosyal hayatta ve hayatın diğer tüm alanlarında kimsenin hayal bile edemeyeceği bir dönem başlamıştır. Türkiye'de ilk pozitif COVİD-19 vakası 11 Mart 2020'de açıklanmıştır. Bu açıklamayla birlikte pek çok soru ortaya çıkmıştır...Yayın Havacılık alanında insan kaynağı yetiştirme ve THY akademinin uluslararası eğitim akreditasyonları(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Uncular, Muhittin Hasan; Karasar, ŞahinGünümüz havacılık sektörü baş döndürücü bir hızla gelişmekte dünyada artık sınırlar birbirine yakınlaşmaktadır. Yüzlerce havayolu, binlerce uçak ve destinasyon havacılık sektörünün faaliyet kapsamının içinde yer almaktadır. Büyüyen havacılık sektörünün en temel ihtiyaçlarının başında yer alan insan kaynağı yetiştirme doğudan batıya, kuzeyden güneye dünyanın her noktasında havacılık için giderek büyüyen bir ihtiyaç olmaya devam etmektedir. Kalifiye insan kaynağı yetiştirebilme elbette etkin ve uluslararası arenada itibar gören yüksek kalite standartlarında eğitim politikalarıyla mümkün olabilmektedir. İnsan Kaynağı yönetim politikalarında en temel prensiplerden biri olan “doğru zamanda, doğru kişi, doğru iş için ve doğru maliyetlerle” ilkesi etkin bir eğitim politikasıyla desteklenmediği sürece istenilen seviyelerde kalifiye insan kaynağına ulaşılamamış olacaktır. Uluslararası havacılık camiasında eğitimlerde akreditasyonlar büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda Türk Hava Yolları Havacılık Akademisi de havacılık eğitimlerinde uluslararası akreditasyonlara ayrı bir önem vermektedir. Bu çalışma ile havacılık alanında insan kaynağı yetiştirilmesinin önemi ve Türk Hava Yolları özelinde havacılık eğitimlerinde uluslararası akreditasyonların yeri ele alınacaktır. Havacılık alanında insan kaynağı yetiştirmenin yerel/ lokal bir çaba değil, aksine küresel/global bir yatırım, planlama, içerik ve uygulamayı gerektiren bir çaba olduğu için THY Akademinin uluslararası akreditasyonları bu kapsamda ve bu bağlamda ayrı bir önem taşımaktadır.Yayın Havacılık ittifaklarında bir pazarlama aracı olarak müşteri sadakat programlarının yeri: Gulf Alliance model önerisi(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016) Uncular, Muhittin Hasan; Karasar, ŞahinTicaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Uygarlık tarihinin her aşamasında insanlar temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeye başlamıştır. Günümüze gelindiğinde çok geniş bir yelpazede farklı ürünler, farklı firma ve kuruluşlar tarafından ve yine farklı pazarlama stratejileri ile sunulmuşlardır. Doğal olarak, rekabetçi bir yaklaşımla firmalar birbirleri ile müşteri çekme ve müşterileri sadık kılma noktasında bir müdaceleye ve yarışa girmişlerdir. Bir ürünün fiyatı, kalitesi, sunumu ve bunun gibi bir takım unsurlar müşteriyi cezbetmede önem arz ederken, artık müşteri memnuniyeti, tatmini ve sadakati gibi kavramlar da iş dünyasında yerlerini almaya başlamışlardır. Kurum ve kuruluşlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklı programlar geliştirmeye devam etmektedirler. Havacılık sektörü de müşteri sadakatinin önemli olduğu sektörlerden biri olarak yerini almıştır. Dünyadaki birçok sektöre göre daha da düşük kar marjlarıyla varlıklarını sürdüren havayolları için belki de müşteri artık her zamankinden daha da velinimet halini almıştır. 20. yüzyılın son çevreğinde çok hızlı bir şekilde gelişim gösteren havayolları sektörü bu trendi 21. Yüzyılda da sürdürmeye devam etmektedir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanla birbirlerinin "hub"larından, mevcut müşteri-yolcu networkundan ve özetle güç ve sinerjisinden faydalanmak isteyen havayolları farklı birliktelikler gösterip ittifaklar oluşturmuştur. Bu ittifaklar vesilesi ile de daha çok yolcu-müşteri profilini ellerinde tutma yolunda ciddi mesafeler kat etmişlerdir. Dünya havacılığına baktığımızda temel olarak üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkün olmaktadır. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance'dır. Yukarıda ifade edilen üç büyük havacılık ittifakında birbirinden farklı özelliklerde ve cazibede onlarca farklı sadakat programı yolcuların beğenisine sunulmaya devam edilmektedir. Hiç şüphe yok ki, havacılığın eksen kayması batıdan doğuya doğru gerçekleşirken, gerek coğrafi konum özellikleri, gerekse arkalarındaki güçlü devlet sübvansiyonu olduğu iddia edilen körfez taşıyıcıları tüm dünya havayolu sektörünün hızla yükselen yıldızları olmaya devam etmektedirler. Bu çalışmada körfez taşıyıcıları kavramı Etihad, Emirates ve Qatar havayollarını ifade etmek için kullanılmaktadır. Bu üç önemli körfez taşıyıcısı havayolunun diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifak oluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri ve "Gulf Alliance" şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisinin bu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır.Yayın Kampüsten pandemi manzaraları; mesleki eğitimde beceri odaklı yaklaşımlar ile birlikte dijitalleşme(Maltepe Üniversitesi, 2021) Uncular, Muhittin Hasan; Eldem Anar, Ülkü İlgi; Karasar, Şahin“Pandemide en çok etkilenen sektörlerin başında havacılık sektörü gelmektedir. Bu anlamda sektörün en önemli sorunlarından birisi de havacılık bölümünde okuyan öğrencilerin motivasyon problemidir. Belirsizlik, kaygı ve endişe bu dönemde belki de üniversite öğrencilerini çok daha ciddi bir şekilde etkilemektedir. Kriz yönetiminin yöneticiler için ne denli önem arz ettiğini anlamak için o dönemlerde neleri yapıp neleri yapmadıklarına bakmak yeterli olacaktır. Kuşkusuz kriz dönemleri öyle ya da böyle bir şekilde bitecektir ancak o dönemlerde alınan tedbirlerin ve yapılanların etkileri olumlu yâ da olumsuz olarak belki de yıllarca devam edecektir.”Yayın The Review of A Crisis: Charkhi Dadri(2021) Uncular, Muhittin Hasan; Kaya, Levent; Çiçek, MeltemAviation history is full of with incidents and accidents starting from almost the first days the planes had been flying in the skies. Sometimes because of some technical causes, sometimes because of weather conditions, sometimes because of human factors and because of many other causes, accidents and incidents occur. For many decades there have been searches on the reasons of aircraft accidents and the question “why did that accident happen?” has always been tried to be answered by investigators, accident experts and aviation professionals. Besides the loss of lives, accidents had also played a divine role in shaping the destiny of the airline companies. There should be lessons taken from history for the aviation as well. The aviation history is also full of with the airlines that bankrupted after an accident. Somewhere around India called Charkhi Dadri, has a bad reputation for one of the most tragic mid collision in the history of aviation when two aircraft collided in the sky as a result of the pilot failures that followed one after another and caused that unforgettable tragic event which resulted with the death of 349 people on both aircraft. With a qualitative method, this paper is a review of the chain of events that caused the Charkhi Dadri collision from the communication and CRM point of view, in other words crew resource management wise. A descriptive method has been applied. This study has been made in accordance with the ethics committee report dated on 04.09.2020 with the decision number 2020/10-02.Yayın Sadakat nereye kadar(T.C. Maltepe Üniversitesi, 2020) Uncular, Muhittin Hasan; Akman, Zeynep Hale; Karasar, Şahin20. yüzyılın son çeyreğinde çok hızlı bir şekilde gelişim gösteren havayolu sektörü bu trendi 21. yüzyılda da sürdürmeye devam ediyor. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanla birbirlerinin "hub’’larından, mevcut müşteri-yolcu ağından; özetle güç ve sinerjisinden faydalanmak isteyen havayolları farklı birliktelikler gösterip ittifaklar kuruyor. Elinizdeki kitapta dünya havacılığının üç büyük havayolu ittifakı olan Onevvorld, Skyteam ve Star Alliance’ın dışında bir alternatif olarak körfezdeki büyük havayolu taşıyıcıları olan Emirates, Etihad ve Çatar, bir "Körfez İttifakı-Gulf AlIiance" kurabilir mi sorusuna cevap aranırken; havayolu müşterilerinde sadakatin nereye kadar olabileceği de ele alınıyor.