Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sungur, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    Çalışan sağlığı ve güvenliği kültürünün sürdürülebilirliği: davranış odaklı yaklaşımın rolü
    (Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020) Sungur, Elif; Özgeldi, Mürşide
    Tezde, çalışan sağlığı ve iş güvenliğinin sürdürülebilirliğinde güvenlik kültürü ve davranış odaklı güvenlik yaklaşımının ilişkisi araştırılmıştır. Metalurji endüstrisinde yer alan, davranış odaklı çalışmalar yapan bir işletmede nitel yöntemle veri toplanmıştır. Organizasyonun tamamını etkileyen güvenlik kültürünün çalışanların iş yapma biçimlerinde ortaya çıkan riskli ve güvenli davranışlarla ilişkisi ortaya koyulmuştur. Çalışanın bireysel sorumluluğuna indirgenebilen güvenli ve riskli davranışların hangi örgütsel faktörlerin etkisi altında gerçekleştiği bulgulanmıştır. Riskli davranışların tetikleyicileri, güvenli davranışların caydırıcıları ile pekiştirici faktörler ortaya koyulmuştur. Sağlık ve güvenliğin sürdürülebilirliğini sağlayan unsurlardan; çalışan katılımı, güven, esnek bir ÇSG sistemi, sahiplenme, formalitelerin azaltılması, önleyici performans göstergeleri kullanılması ve üretim baskısı karşısında tutarlı yönetsel yaklaşımların önemli güvenlik kültürü boyutları olduğu ortaya koyulmuştur. Davranış odaklı güvenlik yaklaşımı uygulamalarının sürdürülebilirliğini sağlayan unsurlar olarak; etkili eğitim, güven, üretim baskısı karşısında tutarlı yönetsel yaklaşım, çalışan katılımı, birimler ve çalışanların iletişimi, olumluya odaklanma ve standart zaman gösterilmiştir. Sağlık ve güvenliğin sürdürülebilirliğinin engellerinin ve kolaylaştırıcılarının yer aldığı ÇSG Sürdürülebilirliği Modeli önerilmiştir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    İlköğretim 2. sınıf öğrencilerinin trafikte güvenli davranışa yönlendirilmesi
    (Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2014) Karadeniz, Gülçin; Kılıç, Nevin; Sungur, Elif
    Trafik eğitimi, çocukların pratikte uygulamaları gereken bilgi ve becerilere sahip olmaları açısından gereklidir. Yapılan araştırmalar, okulöncesi dönemdeki çocukların trafik eğitimi konusunda ebeveynlerini rol modelleri aldıklarını ve onları taklit ederek kuralları kavramaya çalıştıklarını ancak 7 yaşından sonra bilişsel yeterliliklerin bu eğitimi almaya uygun olduğunu ifade etmektedir. Bu dönemde verilecek eğitimlerde oyunun önemi büyüktür. Bu proje; Trafik Hayattır! kapsamında 2012 yılında başlatılan Hayatı Öğreniyorum İlköğretim Okulları Trafik Güvenliği Eğitimi Projesi (HOITGEP) ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin trafik konusunda yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan içeriklerle bilgi düzeylerini artırmaya yönelik bir farkındalık projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı İl Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliğinde 10 ilde 1438 öğretmenin katıldığı eğitimler verilmiş ve eğitim paketi yaklaşık 45 bin öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmenler HOITGEP kapsamında hazırlanan eğitim programını “çok yeterli” bulduklarını belirtmişlerdir. Öğrenci bilgisinin ölçüldüğü sonuçlar her iki yıl için tüm illerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Dönem sonunda öğrencilerin trafik bilgilerinde genel ortalamada %5,4 oranında artış sağlanmıştır. Bu tür projeler konuya farkındalık yaratması katkısıyla önemlidir ancak asıl önemli olan bu konuda en büyük rol modeli teşkil eden ebeveynlerin davranışlarıdır. Hazırlanacak yeni eğitimlerde okullarda anne-babalara bu eğitimde ne denli önemli rol aldıklarının önemini vurgulamak üzere konferans ve veli trafik bilgisi eğitimleri de verilmelidir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Trafikte Güvenli Davranışa Yönlendirilmesi
    (T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Karadeniz, Gülçin; Kılıç, Nevin; Sungur, Elif
    Trafik eğitimi, çocukların pratikte uygulamaları gereken bilgi ve becerilere sahip olmaları açısından gereklidir. Yapılan araştırmalar, okulöncesi dönemdeki çocukların trafik eğitimi konusunda ebeveynlerini rol modelleri aldıklarını ve onları taklit ederek kuralları kavramaya çalıştıklarını ancak 7 yaşından sonra bilimsel yeterliliklerin bu eğitimi almaya uygun olduğunu ifade etmektedir. Bu dönemde verilecek eğitimlerde oyunun önemi büyüktür. Bu proje; Trafik Hayattır! kapsamında 2012 yılında başlatılan Hayatı Öğreniyorum ilköğretim Okulları Trafik Güvenliği Eğitimi Projesi (HOITGEP) ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin trafik konusunda yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan içeriklerle bilgi düzeylerini artırmaya yönelik bir farkındalık projesi olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı il Milli Eğitim Müdürlükleri iş birliğinde 10 ilde 1438 öğretmenin katıldığı eğitimler verilmiş ve eğitim paketi yaklaşık 45 bin öğrenciye uygulanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda öğretmenler HOITGEP kapsamında hazırlanan eğitim programını “çok yeterli” bulduklarını belirtmişlerdir. Öğrenci bilgisinin ölçüldüğü sonuçlar her iki yıl için tüm illerde ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Dönem sonunda öğrencilerin trafik bilgilerinde genel ortalamada %5,4 oranında artış sağlanmıştır. Bu tür projeler konuya farkındalık yaratması katkısıyla önemlidir ancak asıl önemli olan bu konuda en büyük rol modeli teşkil eden ebeveynlerin davranışlarıdır. Hazırlanacak yeni eğitimlerde okullarda anne-babalara bu eğitimde ne denli önemli rol aldıklarının önemini vurgulamak üzere konferans ve veli trafik bilgisi eğitimleri de verilmelidir.
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    İş sağlığı ve güvenliği çalışmalarında davranış odaklı yaklaşım
    (Güven Plus Grup A.Ş., 2018) Sungur, Elif; Özgeldi, Mürşide
    İşletmelerde olumlu sağlık ve güvenlik ortamının sağlanması, çok disiplinli yaklaşımla iş sağlığı ve güvenliği (İSG) çalışma alanı içinde ele alınmaktadır. Mühendislik, tıp işletmecilik gibi disiplinlerin hakim olduğu İSG alanına büyük endüstriyel kazalardan ve Turner’in öncü kitabı “Man Made Disasters” dan (1978) sonra, daha soyut ancak kapsayıcı bir kavram olarak giren güvenlik kültürü, psikoloji ve iletişim gibi sosyal bilim disiplinlerinden yaralanarak önleyici bir yaklaşımla özünde tüm çalışanların sisteme katılımını önerir. İSG Yönetiminde doğası gereği yönetilmesi en çok çaba gerektiren konular, yöneticisinden işçisine, çalışanlarla ilgili olanlardır. Çalışanların sergiledikleri davranışlar bir işyerindeki İSG çalışmalarının en önemli unsurudur, çünkü davranışçı yaklaşıma göre davranışlar bulunulan ortama aittir ve çoğu zaman doğru davranış kazaya giden yolda “köprüden önceki son çıkış”tır. Güvenlik kültürünün bir parçası olan ve çalışanların güvenli davranışlarına odaklanan “Davranış Odaklı Güvenlik” (Behavioral-based safety-BBS), uygulamalı psikolojinin örgütsel davranışı dönüştürmek üzere kullandığı, Skinner tarafından temelleri atılan bir yöntemdir. (Geller, S.E., 1998) DOGY “Sosyal bilişsel kuram”ın gözlem ve geribildirim tekniklerinden riskli davranışların azaltılmasında yararlanır. DOGY aynı zamanda “Planlı davranış kuramı”ndan yararlanan bir dizi sistematiği işletme ortamına taşır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    Sağlık ve Güvenlik Kültürü: Kültür İletişimdir, İletişim Kültürdür
    (T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Sungur, Elif
    Kültürün bir referans ve çerçeve oluşturarak, bir zemin yaratarak, insanların tutumlarını ve dolayısıyla günlük yaşam davranışlarını etkilediği bilim ve uygulamacı çevrelerce kabul edilmektedir. Bir toplumda, bir şehirde veya bir işyerinde sağlık ve güvenliğe ilişkin ortaya çıkan sonuçlar, oraya özgü olan, olumlu ya da olumsuz özellikler taşıyan sağlık ve güvenlik kültüründen etkilenmektedir. Toplumsal kültürün bir fonksiyonu olarak sağlık ve güvenliği destekleyen inançlar, değerler, kabuller ve yönetim tarzı, bireylerin davranışlarını, günlük yaşamdaki, trafikteki, çalışırken vb. tüm davranışları olumlu ya da olumsuz yönde etkiler. Olumlu yönde olan etki ise, kaza sayılarında azalma, emniyetli yaşam kurallarına ve süreçlere uyumda artış, sağlık ve güvenlik çalışmalarına katılım, güvenli davranışlarda artış, vb. göstergelerden izlenebilir. Olumlu sağlık ve güvenlik kültürü ortamının toplumda ve işletmelerde oluşturulabilmesi için yapılan teknik, yapısal ve yönetsel çalışmaları hayata geçirmek için iletişim disiplininden yararlanmak gerekmektedir. Kültürün en önemli olan yönü iletişim, güvenlikle ilgili sorumlukların algılanmasını, bilgilendirmeyi ve güveni oluşturur. Kültürel değişim kısa sürede sağlanamaz. Yeterli çaba ve zaman harcanan kültür değişimi programlarından olumlu ve sürdürülebilir sonuçlar alınabilir. Kültür değişimi programlarında, kampanyalar yoluyla sağlık ve güvenliğin önde tutulacağına ilişkin kararlılık vatandaşlar, kamuoyu ve diğer paydaşlarla paylaşılabilir. Kültür değişimi için çok önemli olan eğitim çalışmaları, amaç ve hedefleri belirlenmiş, eğitilenlere özgü farklılıklar dikkate alınarak yöntem ve malzemesi geliştirilmiş planlı iletişim aktiviteleri olarak düzenlenmelidir. Ortak bir kültür ufku oluşturabilmek için, diğerlerinin içinde bulunduğu kültürel ilişkiler yumağını kavramak, kabul etmek, toleransla karşılamak, kendi kültürel bağlamı ile diğerinin arasında eleştirel bir bağ kurmak gerekir. Toplumda paylaşılan sağlık ve güvenlik kültürüne ait parametrelerin iyi anlaşılabilmesi, kamu yönetiminin kamuoyunun sağlıklı ve güvenli davranışlarını artırmaya yönelik çabalarını desteklemek üzere etkili iletişim içerikleri ve kampanyalar hazırlanmasına yardımcı olur. Çalışanların sağlıklı ve güvenli davranışlarını iş süreçlerinin ayrılmaz bir parçası yapmayı ve kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarıyla trafik vb gibi konularda güvenli davranışların artırılmasına katkı vermeyi hedefleyen işletme yönetimlerinin kültürün bir fonksiyonu olarak iletişimi ele alması, uygun iletişim süreç ve araçlarının tasarımına olanak verecektir.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim