Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Araştırmacılar
  • Projeler
  • Birimler
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Koç, Mustafa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Yayın
    John Rawls'un "gerçekçi ütopya" idesi gerçekleşebilir mi? Siyaset ontolojisi açısından "Halkların Hukuku"
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011) Koç, Mustafa; Tunçel, Ahu
    John Rawls Halkların Hukuku (1999) adlı eserinde bir Halklar Toplumunun mümkün olduğunu savlar ve bu idesini gerçekçi ütopya olarak adlandırır. Halklar Toplumuna giden yolun kılavuzluğunu Halkların Hukuku yapacaktır. Rawls'un gerçekçi ütopya idesinin gerçekleşebilirliğini sorgulayan çalışmamız Halkların Hukukunun çerçevesinin çizildiği ideal kuram ve ideal olmayan kuramlarda yeralan argümanları, eleştirel analitik yönteme dayalı olarak, siyaset ontolojisinin ışığında sınamaktadır. Uyguladığımız yöntem gerçekçi ütopyanın gerçekçi ve ütopik öğelerinin doğruluk ve geçerliliklerini açığa çıkan çeşitli tartışma konuları üzerinden değerlendirmektedir. İdeal kuramın birinci bölümünde öne çıkan temel tartışma noktaları olarak Halkların Hukukunun ilkeleri ve onun optimist karakteristiği, gerçekçi kuramın eleştirisi ve demokratik barış düşüncesi ve kamusal akıl düşüncesi gibi konular gerçekçi ütopyaya rasyonel-optimist bir başlangıç hazırlamaktadır. Liberal halkların düzgün hiyerarşik halklar ile ilişkilerini konu edinen ideal kuramın ikinci bölümünde ise ön plana çıkan tartışma noktaları liberal olmayan halkların hoşgörülmesi, Kazanistan tasarımı ve Rawls'un insan hakları minimalizmine yol açan dar insan hakları öğretisidir. Gerçekçi ütopya idesi bu ikinci bölümde idealist-minimalist bir içeriklendirmeye uğrar ve böylelikle gerçekçi öğeden yavaş yavaş ayrılmaya başlar. Rawls'un idesinin gerçekçi öğeyi yitirmeye yüz tuttuğu yer ise ideal olmayan kuramda yürütülen tartışmalarda görülür ki, haklı savaş doktrininin temellendirilişi, yardım etme yükümlülüğü anlayışı ve küresel dağıtımcı adalet ilkesi ile küresel eşitlikçi ilkenin eleştirisi idenin artık gerçekçi öğeden kökten kopuşuna yol açar. Problematik yapıyı doğuran faktör Rawls'un bu konuları değerlendirişinde takındığı pragmatk tutumda yatmaktadır. Sonuçta Rawls, ideal olmayan kuramda gerçekçi ütopya idesini köklü bir metamorfoza uğratarak aslında bir gerçekçi olmayan ütopya yaratacaktır. Böylelikle, gerçekçi ütopya idesinin gerçekleşebilirliği sorunu da ontolojik dayanağını yitirmiş olduğu için sonlanacaktır
  • Küçük Resim Yok
    Yayın
    John Rawls'un "gerçekçi ütopya" idesi gerçekleşebilir mi? Siyaset ontolojisi açısından "Halkların Hukuku"
    (Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011) Koç, Mustafa; Tunçel, Ahu
    John Rawls Halkların Hukuku (1999) adlı eserinde bir Halklar Toplumunun mümkün olduğunu savlar ve bu idesini ?gerçekçi ütopya? olarak adlandırır. Halklar Toplumuna giden yolun kılavuzluğunu Halkların Hukuku yapacaktır. Rawls‘un gerçekçi ütopya idesinin gerçekleşebilirliğini sorgulayan çalışmamız Halkların Hukukunun çerçevesinin çizildiği ideal kuram ve ideal olmayan kuramlarda yeralan argümanları, eleştirel analitik yönteme dayalı olarak, siyaset ontolojisinin ışığında sınamaktadır. Uyguladığımız yöntem gerçekçi ütopyanın ?gerçekçi? ve ?ütopik? öğelerinin doğruluk ve geçerliliklerini açığa çıkan çeşitli tartışma konuları üzerinden değerlendirmektedir. İdeal kuramın birinci bölümünde öne çıkan temel tartışma noktaları olarak Halkların Hukukunun ilkeleri ve onun optimist karakteristiği, gerçekçi kuramın eleştirisi ve demokratik barış düşüncesi ve kamusal akıl düşüncesi gibi konular gerçekçi ütopyaya rasyonel-optimist bir başlangıç hazırlamaktadır. Liberal halkların düzgün hiyerarşik halklar ile ilişkilerini konu edinen ideal kuramın ikinci bölümünde ise ön plana çıkan tartışma noktaları liberal olmayan halkların hoşgörülmesi, Kazanistan tasarımı ve Rawls‘un insan hakları minimalizmine yol açan dar insan hakları öğretisidir. Gerçekçi ütopya idesi bu ikinci bölümde idealist-minimalist bir içeriklendirmeye uğrar ve böylelikle ?gerçekçi? öğeden yavaş yavaş ayrılmaya başlar. Rawls‘un idesinin ?gerçekçi? öğeyi yitirmeye yüz tuttuğu yer ise ideal olmayan kuramda yürütülen tartışmalarda görülür ki, haklı savaş doktrininin temellendirilişi, yardım etme yükümlülüğü anlayışı ve küresel dağıtımcı adalet ilkesi ile küresel eşitlikçi ilkenin eleştirisi idenin artık ?gerçekçi? öğeden kökten kopuşuna yol açar. Problematik yapıyı doğuran faktör Rawls‘un bu konuları değerlendirişinde takındığı pragmatk tutumda yatmaktadır. Sonuçta Rawls, ideal olmayan kuramda gerçekçi ütopya idesini köklü bir metamorfoza uğratarak aslında bir ?gerçekçi olmayan ütopya? yaratacaktır. Böylelikle, gerçekçi ütopya idesinin gerçekleşebilirliği sorunu da ontolojik dayanağını yitirmiş olduğu için sonlanacaktır.

| Maltepe Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Maltepe Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim