Yazar "Ercan, Ahmet Burak" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın The Effect of Test Anxiety Psychoeducation Program on Test Anxiety and Irrational Beliefs(TURKISH EDUCATION ASSOC, 2020) Bedel, Ahmet; Ercan, Ahmet Burak; Sahan, BaharThis study aims to examine the effect of test anxiety psychoeducation program on test anxiety and irrational beliefs. In the study, a semi-experimental pattern with pretest and posttest control group was used, and 13 subjects were included in the experimental group, and in the control group who are 8th graders. In the data collection, the Test Anxiety Inventory and the Irrational Beliefs Scale were adopted. Ten weeks of test anxiety education was applied to the experimental group. No application was made with the control group. Mann-Whitney U test were used in independent groups in the analysis of the data gathered from 8th grade students. Research findings showed that test anxiety education has a significant effect on the reduction of test anxiety and irrational belief scores of students in the experimental group. Based on research findings interpretations were made and suggestions on application and research were developed. Based on the findings of the research, the students who experienced the test anxiety intensely were identified and the implementation of the psychoeducation program to cope with the test anxiety was recommended to guidance teachers.Yayın Problem çözme becerileri eğitiminin, ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri, akılcı olmayan inançları ve sınav kaygıları üzerindeki etkisi(Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Ercan, Ahmet Burak; Bedel, AhmetBu araştırmanın amacı, problem çözme beceri eğitim programının ortaokul öğrencilerinin problem çözme becerileri, akılcı olmayan inançları ve sınav kaygıları üzerindeki etkisini ve bu etkinin kalıcılığını incelemektir. Bu amaçla Amasya ili Taşova ilçesine bağlı bir köy okulundaki 8. Sınıf öğrencileri deney grubunu, Amasya ili Taşova ilçesinde bulunan diğer bir ortaokulun 8. Sınıf öğrencileri ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. 8. Sınıf öğrencilerine Problem Çözme Becerileri Ölçeği, Ergenler için Mantıkdışı İnançlar Ölçeği ve Sınav Kaygısı Envanteri uygulanmıştır. Problem Çözme Becerileri Psiko-eğitim programı için, aralarından gönüllü olan 9 öğrenci deney grubunu, 9 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmaktadır. Seçilen öğrencilerle oluşturulan gruplarda deney grubuna 10 haftalık problem çözme becerileri eğitim programı uygulanmış olup kontrol grubuna hiçbir işlem yapılmamıştır. Araştırmanın son testi uygulandıktan üç ay sonra, uygulamanın kalıcılığını test etmek amacıyla izleme ölçümleri yapılmıştır. Araştırmanın istatiksel analizleri için Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Veriler SPSS 25 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre deney grubunda yer alan öğrencilerin problem çözme becerileri ölçeği, ergenler için mantık dışı inançlar ölçeği ve sınav kaygısı envanterinden aldıkları ön test-son test puan ortalamalarının deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucu elde edilmiştir. Kontrol grubunda yer alan öğrencilerde problem çözme becerileri ölçeği, mantıkdışı inançlar ölçeği ve sınav kaygısı envanteri ön test-son test puan ortalamalarında istatiksel olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna varılmıştır. Aynı zamanda deney ve kontrol gruplarının problem çözme becerileri ölçeği, akılcı olmayan inançlar ölçeği ve sınav kaygısı envanteri son test-izleme testi puanları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı gözlenmiş ve bu sonuçla birlikte eğitim programının etkisinin kalıcı olduğu söylenebilir. Bu doğrultuda önleyici rehberlik hizmetlerinin ve psikoeğitim uygulamalarının önemine vurgu yapılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.