Yazar "Ekem, Naci" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Bilim-kurgu ve fen eğitimi(Maltepe Üniversitesi, 2001) Ekem, NaciOrta öğretimde okuyan öğrencilerin bir kısmı Fen ağırlıklı eğitimi seçmektedir. Bu seçimin bir nedeni, Tıp, Mühendislik. Fen, Eczacılık gibi fakültelerin Fen ağırlıklı puanlarla öğrenci almalarıdır. Bu süreçteki öğrencilerin Fen eğitimi alırken yukarıdaki fakültelere girdikten sonra dahi Fen derslerinden daima korkmakta oldukları, derslere ürkekçe ve çekingen yaklaştıkları eğitimciler tarafından gündeme getirilmektedir. Bu anlamda bir tespit çalışması olmak üzere, Fen eğitimine dayalı fakültelerin l. sınıflarında 781 öğrenci üzerinde yapılan araştırma sonucunda; öğrencilerin sadece 49 adedinin Fen'e yönelik olumlu tutum taşıdığı. geriye kalan 732 öğrencinin ise Fen'e yönelik tutumlarının olumsuz olduğu belirlenmiştir. Orta öğretimdeki öğrencilerin durumlarının da yaklaşık aynı düzeyde olduğu bir gerçektir. Eğitim Psikolojisi açısından böyle bir çelişkinin varlığı bize, bu öğrencilerin Fen bilgilerini gerçek anlamda özümliyemiyeceklerini gösterir. Bu nedenle, Fen eğitimi almakta olan öğrencilerin "Fen" e yönelik olumlu tutum kazanabilmeleri yönünde çalışmalar yapılması gereklidir. Diğer taraftan yapılan araştırmalar ve anket çalışmaları sonucunda Fen Eğitimi seçen öğrencilerin Bilim-Kurgu filmlere yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olumlu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Bilim-Kurgu filmler içerisinde gerçek olmayan bilgiler yanında gerçek Fen BilgIilerininde varlığı söz konusudur. Öğrencilerin taşıdıkları bu olumlu ve olumsuz tutum ikilemi ele alınarak, birlikte bir değerlendirme potasına konup üzerinde dikkatli bir çalışma gerçekleştirildiğinde kişilerin Fen BiIimlerine yönelik tutumlarının Bilim-Kurgu filmler yardımıyla olumluya çevrilmesi mümkündür. Bunun yanısıra bilim-kurgu filmlerinin 27 farklı bilim alanındaki bilimsel yasa ve ilkelerin öğretilmesi sürecinde de yardımcı olabileceği gözlenmiştir.