Yazar "Duruhan, Kemal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Aktif öğrenme temelli fen ve teknoloji dersi etkinliklerinin ilköğretim öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi(Siirt Üniversitesi, 2015) Aşiroğlu, Sevim; Duruhan, KemalBu araştırmanın amacı ilköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde aktif öğrenme temelli etkinliklerin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada “kontrol gruplu öntest-sontest modeline” uygun deneysel bir çalışma yürütülmüştür. Deney grubuna aktif öğrenme temelli etkinlikler uygulanmış, kontrol grubuna ise mevcut MEB programı uygulanmıştır. Araştırma 2012 – 2013 öğretim yılında İstanbul ili Tuzla İlçesi’nde bulunan bir devlet ilkokulu 5. sınıflarında öğrenim gören 39 öğrenci (19 deney grubu, 20 kontrol grubu) üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına “Problem Çözme Becerisi Testi” uygulanmıştır. Araştırma süresince problem çözme becerisi testinden elde edilen veriler, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri betimsel olarak verildikten sonra bağımsız gruplarda "t"testi ve tek faktörlü ANCOVA testi ile analiz edilmiştir. Sonuç olarak; problem çözme becerisi sontest puanları açısından, aktif öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubunun problem çözme becerisi sontest puanlarının aritmetik ortalaması, MEB programının uygulandığı kontrol grubunun problem çözme becerisi puanlarından anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur.Yayın İlköğretim öğretmenlerinin öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçları(Mustafa Ersoy, 2011) Aşiroğlu, Sevim; Duruhan, Kemalİlköğretim öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçları, müfettiş ve yönetici görüşlerine dayalı bir yaklaşımla belirlenmektedir. Oysa öğretmen görüşlerine dönük hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının, geçerli bilimsel araç ve yöntemlerin kullanılması ile tespit edilmesi objektif sonuçlar verir. Bu araştırmanın amacı ise ilköğretim öğretmenlerinin öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarını ortaya koymaktır. Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının tespit edilmesine örnek bir çalışma olabilir. Bunun yanı sıra, MEB tarafından öğretmenlere hizmet-içi eğitim veren uzmanlara ve araştırmacılara kaynak olabilir. Araştırmada öğretmenlerin öğretme-öğrenme süreci ile ilgili var olan hizmet-içi eğitim ihtiyaçları tespit edilmeye çalışıldığı için tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2009–2010 Eğitim-Öğretim yılında Gaziantep merkezindeki devlet ve özel ilköğretim okullarındaki 102 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Anketin ilk bölümünde kişisel bilgiler, ikinci bölümünde ise beşli derecelendirilmiş toplam 26 soruluk “hizmet-içi ihtiyaç değerlendirme” formu yer almaktadır. Verilerin frekans, yüzdelik ve ortalamaları hesaplanmıştır. Öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının cinsiyete, okul türüne ve branşa göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek için t-testi yapılmıştır. Kıdeme ve mezun olunan okula göre farklılık olup olmadığını tespit etmek için ise tek faktörlü varyans analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; ilköğretim öğretmenleri öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitime oldukça fazla ihtiyaç duymaktadırlar. İlköğretim öğretmenlerinin öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçları cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin öğretme-öğrenme süreci ile ilgili hizmet-içi eğitim ihtiyaçları kıdeme, branşa, çalıştıkları okul türüne göre anlamlı farklılıklar göstermektedir. Hizmet-içi eğitime en çok ihtiyaç duyan grubun Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu olan öğretmenler olduğu görülmüştür. Araştırma, öğretmenlerin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının sürekli güncellenerek tespit edilmesini ve farklı illerde çalışan öğretmenlerin de hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının tespit edilmesini önermektedir.