Yazar "Birdal, Damla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın 60-72 ay okula hazırbulunuşluk kontrol listesi geçerlilik ve güvenirlik çalışması(Maltepe Üniversitesi, 2019) Caymaz, Aşina Ecem; Şenay, Ayça; Yergin, Betül; Birdal, Damla; Avcıoğlu, Elvan; Güz, Enbiyanur; İlbeyi, Hatice; Aslan, Kübra; Turkay, Seda; Çobanoğlu, Sevde Ülkü; Şahin, Sıla; Uslu, Sıla; Ceylan, Ulviye; Konca, Zeynep Muhsine; Doğan, Handan; Özcan, Zeynep ÇiğdemAmaç: Okul öncesi eğitimin temel amacı öğrencileri soysal, bilişsel, duygusal, öz bakım ve motor becerilerinin desteklenmesidir. Bu dönemde öğrenilen beceriler onların ilköğretime ve gelecek hayata hazır olmalarında büyük önem taşır. Birinci sınıfa başlayacak bir öğrencinin bu becerilere ne kadar sahip olduğunu ve eksiklerinin olup olmadığını belirlemek önemlidir. Alan yazında bu becerileri ölçmeye yönelik ölçme araçları olsa da özellikle ebeveynlerin kullanabileceği ve çocuklarını değerlendirebileceği pratik bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 60-72 ay çocukların okul olgunluğu kontrol listesi ebeveyn formunun oluşturulması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılmasıdır.