Yazar "Arslan, Melike Beste" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Resilience Program with University-Community Cooperation for the Prevention of School Dropout: The Case of SOYAC*(Ani Publishing, 2022) Kardaş, Münire; Bademci, H. Özden; Bagdatli, Narin; Arslan, Melike BesteWithin the scope of school-based community studies coordinated by Maltepe University Homeless and Working Children Application and Research Center (SOYAC), a program aiming at increasing the resilience of students was implemented in a secondary school with high school dropouts. This international program, briefly known as RESCUR, was implemented for one hour two days a week with the cooperation of the interdisciplinary SOYAC team and classroom teachers with a whole school approach. The program aims to protect the right to education of students who are at risk of dropping out of school, to increase their resilience against the disadvantages they experience, to help them gain social and emotional skills, and to strengthen the teachers. In order to understand the experiences of teachers about the application process and their observations and evaluations about their students, the research is designed as a qualitative study through semi-structured interviews. The analysis of the in-depth interviews was carried out using thematic and interpretive phenomenological analysis methods. The themes determined in the research are 'teachers' experiences regarding the RESCUR implementation,' 'the importance of university-community cooperation,' 'the effect of the implementation on the social and emotional development of the students and school culture,' and 'problems encountered in the implementation process.' The results of the research reveal the importance of school-based studies that consider the needs of teachers and students for the elimination of the problems experienced by students at risk of school dropout, the protection of their right to education, and their social inclusion. The implementation is a successful example of the contribution of universities to society in coordinating and cooperating with relevant institutions and organizations in fields such as education, health, and social services for the best interests of the children.Yayın Toplumsal klinik psikoloji: yükseköğretimde toplum temelli eğitim uygulamaları(Maltepe Üniversitesi, 2022) Arslan, Melike BesteSOYAÇ, risk altındaki çocuk ve gençleri odak noktasına alarak, çocuğun çevresindeki tüm birey ve sistemleri kapsayarak travma bilgisine dayanan disiplinlerarası bir yaklaşım ile toplum merkezli çalışmalar yürütmektedir. Söz konusu çalışmalarda toplumsal klinik psikoloji alanının temelleri çerçevesinde kurulmuş olan SOYAÇ Modeli benimsenmektedir. Toplumsal klinik psikoloji, klinik psikolojinin bir alt dalı olup, bireylerin yaşadıkları toplumdan ayrı değerlendirilemeyeceğini öne sürer ve bireyin davranış ile duygularını bir sistem içinde bütüncül olarak ele alınması gerektiğini savunur. Bu temel prensipten yola çıkarak, bireyi ve içinde bulunduğu sistemleri kapsamlı ve sürdürülebilir olarak destekleyebilmek için disiplinlerarası işbirliklerinin vurgulandığı, sosyo-kültürel hassasiyetin içselleştirildiği, bireylerin güçlü yanlarına odaklanılarak aktif rol aldıkları çalışmaların yapıldığı ve sosyal adaletin gözetildiği bir birlikteliğin oluşturulmasını hedefler. Söz konusu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için ise, psikososyal destek vermeyi amaçlayan uzmanların da kuşkusuz alanda aktif olarak toplumla birlikte yer alması gerekmektedir. Toplumsal klinik psikoloji prensipleri ile yürütülmekte olan tüm SOYAÇ çalışmalarında hâlihazırda alanda çalışan uzman ve akademisyenlerin yanı sıra, geleceğin uzmanları olacak olan üniversite öğrencilerinin toplum temelli çalışmalara aktif katılımları özellikle teşvik edilmektedir. Çalışmalar boyunca öğrencilerin deneyimsel ve aktif eğitim modellerine bağlı olarak, pasif öğrenen bir alıcı konumunda değil, edindikleri teorik bilgiyi uygulamaya aktarabilen, araştıran ve keşfeden birer paydaş olmaları desteklenmektedir. Örneğin, “Okuldayız: Üsküdar” Projesi’nde, bir sınıf öğretmeni ve farklı disiplinlerde eğitim görmekte olan öğrencilerden oluşan sınıf ve aile ekiplerinde her bir öğrenci, kendi özgün katkısını sunarak ekibin temel bir bileşeni olarak görev almıştır. Öğrencilerin eğitimleri boyunca edindikleri teorik bilgileri uygulayabilme alanı sağlanmasının yanı sıra, farklı disiplinleri ve kurumları tanıyarak etkileşim halinde olmaları sağlanmıştır. Bu sayede öğrenciler, dinamik bir yapının içerisinde esneklik, yaratıcılık ve ekip çalışması ile nasıl sistemi harekete geçirerek toplumun yüksek yararına katkı sunabileceklerini deneyimlemişlerdir. Söz konusu çalışmaların bir çıktısı olarak, sadece birey için destek sunan değil, bireyin ve içinde bulunduğu toplumun ihtiyaçlarını gözeterek, onlarla birlikte çalışan, farkındalığı ve empati duygusu yüksek, yetkin uzmanların yetiştirilmesine alan açılması hedeflenmiştir.