Maltepe Üniversitesi Kurumsal Akademik Arşivi
DSpace@Maltepe, Maltepe Üniversitesi tarafından doğrudan ve dolaylı olarak yayınlanan; kitap, makale, tez, bildiri, rapor, araştırma verisi gibi tüm akademik kaynakları uluslararası standartlarda dijital ortamda depolar, Üniversitenin akademik performansını izlemeye aracılık eder, kaynakları uzun süreli saklar ve telif haklarına uygun olarak Açık Erişime sunar.

Güncel Gönderiler
Küresel markanın yerel uyumu: Toyota reklamlarında hikâye anlatımı / Global brand, local adaptation: Storytelling in Toyota advertisements
(Kocaeli Üniversitesi, 2025) Özlü, Özden
Bu çalışma, Toyota Corolla Cross Hybrid reklamlarını Türkiye, Pakistan, Endonezya, Kanada, Güney Afrika, Tayland ve Singapur olmak üzere yedi farklı pazarda incelemektedir. Çalışma, Toyota'nın küresel marka kimliğini, yerel kitlelere hitap edecek şekilde çeşitli hikâye anlatım tekniklerini kullanarak nasıl uyarladığını araştırmaktadır. Anlatı, görsel ve göstergebilimsel analizlerin bir kombinasyonu yoluyla, Toyota'nın reklamlarını çeşitli kültürel bağlamlara göre nasıl şekillendirdiği ve bunu yaparken yenilik, sürdürülebilirlik ve güvenilirlik gibi temel marka değerlerini nasıl koruduğu incelenmektedir. Çalışmanın bulguları, aile, macera ve modernlik gibi evrensel temaların tüm pazarlarda tutarlı bir şekilde vurgulandığını ortaya koymaktadır. Ancak, yerel bağlama göre uyarlanan anlatım tarzı, karakter tasviri ve görsel sembolizm, izleyicilerle duygusal bağ kurma açısından önemli bir etkiye sahip olabilir. Örneğin, bazı pazarlar, yerel semboller ve kültürel referanslar kullanarak bölgesel değerleri öne çıkarmakta ve tüketicilerle daha derin bir duygusal bağ kurmayı hedeflemektedir. Bu yerelleştirilmiş unsurlar, Toyota'nın her bir izleyici kitlesine daha özgün ve kültürel açıdan anlamlı mesajlar sunmasına yardımcı olmaktadır. Sonuç olarak, Toyota, küresel tutarlılığı korurken yerel uyarlamaları başarıyla dengeleyerek, farklı kültürel bağlamlarda etkili reklamlar üretmekte ve markanın temel kimliğini ve değerlerini korumaktadır.
I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14 / Tam Metin Bildiriler
(T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Aydemir, Hakan; Sungur, Elif
Geciksek de…
Sağlık ve güvenlik alanı çoğu zaman küresel dünyanın kendini var edebilme, sistemlerini yürütebilme ve aksamalarda kendini restore edebilme ediminin bir parçası olarak nitelendirilmektedir. Ekonomik fayda bağlamına indirgendiğinde bu yargının çok da yanlış olmadığı görülür. Oysa sağlık ve güvenlik alanını “insan” bağlamında ele almak; insan yaşamının ve emeğin bütün sistemlerden daha önemli bir “değer” olduğunu görmek anlamına gelecektir. Son yıllarda sağlık ve güvenlik alanında gerek iş yaşamında, gerekse akademik dünyada yapılan çalışmalar umut verici. Alanın doğrudan ilgilileri arasında bilinirlik, yöntem-çözüm arayışları, öneriler, çözümler giderek artıyor, örgütlenmeler yoğunlaşıyor. Henüz çalışma yaşamının gerçekliklerini ve gereksinimlerini yeterince karşılamasa da, yasal düzenlemeler de insan yaşamını bir “değer” olarak öne çıkartıyor. Bir başka deyişle, iş yaşamında sadece “iş”in değil, “insan”ın da bekası önemli. Sağlık ve güvenlik alanında olumlu gelişmelerin daha sağlıklı ve kalıcı kılınması ise bireysel bilincin toplumsal bilince dönüşmesiyle mümkün. Birebir kurulan kişilerarası iletişimden, kitle iletişimine kadar “iletişim” disiplini bu noktada son derece işlevsel.
Açılış Konuşması, Ali Rıza Tiryaki / I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14
(T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Tiryaki, Ali Rıza
Merhaba,
Sayın rektör, sayın dekan, değerli sanat-bilim insanları, katılımcılar, meslektaşlar, sevgili öğrenciler hoş geldiniz.
Birlikte bir ilki gerçekleştiriyor olmanın heyecanını yaşıyorum. Çok önemli bir iş bu iş. Ülkemizde yıllardır böyle kalabalıklar görmeye hiç alışık değildik. Son yıllarda biliyorsunuz sayısı yüzbinlerle ifade edilen profesyonel sahaya girdi.
Önce “dil”den başlamak lazım. Bu sahada nasıl bir dil var?
• İş sağlığı iş güvenliğinin dili, biraz önce “Öğren Ali Öğren” filminde çok açık gösterildiği gibi, iş sağlığı ve güvenliğinin dili buyurgan, aşağılayan, yargılayan, baştan suçlu ilan eden, inciten, emir kipiyle konuşan, otoriter, üstten konuşan; inşam ezen, insanla ilişki kurmayan bir dil.
• Yasa -yönetmek maddelerini tekrarlayan, mevzuat dili bu dil.
• Mühendisliğin, tıbbın jargonu, teknik terimlerle yüklü anlaşılmaz bir dil.
• Çeviri kokan, sentetik, yabancı dil kırıkları içeren, yan Türkçe bir dil.
Açılış Konuşması, Şahin Karasar / I. Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu Sagis'14
(T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Karasar, Şahin
Çok değerli misafirlerimiz,
Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından düzenlenen Sağlık ve Güvenlik İletişimi Sempozyumu'na hepiniz hoş geldiniz. Bugün burada sizleri aramızda görmekten büyük bir memnuniyet duyuyoruz, bunun iki önemli nedeni var, hem sevindirici hem üzücü. Birincisi, iletişimini ihmal edilmiş bir alanına ilişkin sağlık ve güvenlik iletişimine ilişkin bir sempozyum neredeyse ilk defa yapılıyor, bu düzeyde. Bizler düzenleyenler açısından sevindirici olmakla beraber, sektör açısından, ihmal edilmişlik açısından ve gelişmişliğin parametresi olan sağlık ve güvenliğe verilen önem açısından üzücü bir durum olduğunu düşünüyorum. Ama bir sevindirici durum da üniversitelerin çatısı altında yapılan bu tip etkinlikler genellikle yine üniversitelerden katılımcılar tarafından izlenir ve desteklenir. Burada görüyorum ki endüstrinin pek çok iş kolundan, sektörün pek çok farklı kurum ve kuruluşundan katılımcılar var burada, bizlere destek verdiler.
“Güvenli Eller” Kampanyası
(T.C. Maltepe Üniversitesi, 2014) Tiryaki, Dilek
Endüstride el kazaları en sık karşılaşılan kazalardan biridir. SGK'nın 2012 yılı istatistiklerinde yaralanan organlar olarak el, kol, parmaklar, el bileği gibi bölgeler % 46‟yla en çok etkilenen organlar olarak göze çarpmaktadır. Bu bildiride eğitimle iç içe geçmiş bir kampanya olan “Güvenli Eller” kampanyası hakkında bilgi verilecektir. Kampanya 2008 yılında bir ilaç fabrikasında yürütülmüştür. İşletmenin bu konuya eğilme ihtiyacını doğuran neden, kendi kazalarını analiz ettiklerinde iş kazalarının % 60‟ının ellerle ilgili olduğunu saptamalarıdır. Kampanyanın aktiviteleri öncesinde odak grup görüşmeleri ve anketler vasıtasıyla yapılan araştırma ve durum değerlendirilmesinin ardından, “el güvenliği eğitimleri” tamamlanmış, slogan yarışması, poster ve broşürler hazırlanması gibi etkinlikler yapılmıştır. Bu çalışmaların sonuçlarının izlendiği yılda ilaç firmasında el kazalarının ortadan kalktığı görülmüştür.