Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri

dc.contributor.authorHaydari, Nazan
dc.contributor.authorTutal, Ayça
dc.contributor.authorÖlgen, Damla
dc.contributor.authorErtaş, Ebru
dc.contributor.authorBalon, Emre
dc.contributor.authorŞahin, Kiraz
dc.contributor.authorKaytan, Leyla
dc.contributor.authorKaytan, Fatoş
dc.contributor.authorAslım, Tugay
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:26Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractAlbert Bandura’nın sosyal öğrenme kuramı, gözlem ve rol modellerinin gençlerin öğrenme süreçlerinde kritik rol oynadığına vurgu yapar. Pozitif deneyim ve tecrübeleri sergileyen rol modellerin, gençlerin başarıyı değerlendirmeleri, özgüvenlerini pekiştirmeleri ve kendi kapasitelerini ortaya çıkarmalarında önemli etkileri vardır. Bu çalışmada üniversite eğitimlerine devam eden, kendi alanlarında başarılı olmuş ve farklı projelerde çalışan Roman eğitim gönüllüleri, Roman gençler ve çocuklar için rol model olarak ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ne dahil oldular. Roman eğitim gönüllüleri, ‘Okuldayız: Üsküdar projesi’nin genel yapısı içinde oluşmuş aile ve sınıf ekiplerine kendi tercih ve öncelikleri de dikkate alınarak katıldılar. Süreç, sekiz Roman eğitim gönüllüsünün katılımıyla Şubat ve Haziran 2021 döneminde gerçekleşti. Ekiplerin belirlediği çalışma prensiplerini takip ederek Roman eğitim gönüllüleri kendi yetkinlikleri ve Roman kimlikleri ile ekiplerdeki çocuklar ile iletişimi artırmaya ve rol model olarak çocukların kendi güçlü yanlarının farkına varmalarına ve istediklerini başarabileceklerine dair bir inanca sahip olmalarına destek verdiler. Bu çalışma projede yer alan gönüllü Roman gençlerinin projede rol model olarak kendilerini değerlendirmelerini ve pozitif rol modellerinin çocuklar üzerindeki deneyim ve gözlemlerini tartışmaya odaklanmaktadır.en_US
dc.identifier.citationHaydari, N., Tutal, A., Ölgen, D., Ertaş, E., Balon, E., Şahin, K., Kaytan, L., Kaytan, F. ve Aslım, T. (2022). Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (17-17 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-51-2
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6600
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofOkuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY09162
dc.subjectSosyal öğrenme kuramıen_US
dc.subjectRol modelen_US
dc.subjectRoman gençlerien_US
dc.titleRol model olarak roman eğitim gönüllülerien_US
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Nazan Haydari ve diğerleri, Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri.pdf
Boyut:
1.08 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text