Yazar "Kaytan, Leyla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Yayın Rol model olarak roman eğitim gönüllüleri(Maltepe Üniversitesi, 2022) Haydari, Nazan; Tutal, Ayça; Ölgen, Damla; Ertaş, Ebru; Balon, Emre; Şahin, Kiraz; Kaytan, Leyla; Kaytan, Fatoş; Aslım, TugayAlbert Bandura’nın sosyal öğrenme kuramı, gözlem ve rol modellerinin gençlerin öğrenme süreçlerinde kritik rol oynadığına vurgu yapar. Pozitif deneyim ve tecrübeleri sergileyen rol modellerin, gençlerin başarıyı değerlendirmeleri, özgüvenlerini pekiştirmeleri ve kendi kapasitelerini ortaya çıkarmalarında önemli etkileri vardır. Bu çalışmada üniversite eğitimlerine devam eden, kendi alanlarında başarılı olmuş ve farklı projelerde çalışan Roman eğitim gönüllüleri, Roman gençler ve çocuklar için rol model olarak ‘Okuldayız: Üsküdar Projesi’ne dahil oldular. Roman eğitim gönüllüleri, ‘Okuldayız: Üsküdar projesi’nin genel yapısı içinde oluşmuş aile ve sınıf ekiplerine kendi tercih ve öncelikleri de dikkate alınarak katıldılar. Süreç, sekiz Roman eğitim gönüllüsünün katılımıyla Şubat ve Haziran 2021 döneminde gerçekleşti. Ekiplerin belirlediği çalışma prensiplerini takip ederek Roman eğitim gönüllüleri kendi yetkinlikleri ve Roman kimlikleri ile ekiplerdeki çocuklar ile iletişimi artırmaya ve rol model olarak çocukların kendi güçlü yanlarının farkına varmalarına ve istediklerini başarabileceklerine dair bir inanca sahip olmalarına destek verdiler. Bu çalışma projede yer alan gönüllü Roman gençlerinin projede rol model olarak kendilerini değerlendirmelerini ve pozitif rol modellerinin çocuklar üzerindeki deneyim ve gözlemlerini tartışmaya odaklanmaktadır.