Search
Now showing items 1-10 of 75
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 ve 6 yaş grubu çocuklarının benlik kavramlarının çeşitli sosyo-demografik değişkenlere göre incelenmesi
(Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5 ve 6 yaş grubu çocuklarının benlik kavramlarının, çeşitli sosyo-demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. İlişkisel tarama ...
Yerel yönetimlerde sosyal sorumluluk projeleri ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi incelemesi
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
Belediyeler, sınırları içinde yaşayan vatandaşların genel ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması için hizmet üreten ve bu çalışmaları yerinden yöneten kuruluşlardır. Belediye hizmetlerinde kamu menfaatleri öncelikli olarak ...
Engelliler için erişebilirlik:Maltepe Üniversitesi ve Sabancı Üniversitesi örneği
(Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Günümüzde engelli bireylerin sosyal yaşama katılımını güçlendirmek toplumsal yaşamın bir görevi haline gelmektedir. Bu doğrultuda çalışmada, üniversite yapılarını kullanan engellilerin mekan kullanımı, erişim problemleri, ...
Antropontolojik açıdan eğitim kavramı ve eğitimde etik sorunsalı
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)
Bu tezin bütününde, eğitimin tamamının etik bir etkinlik olabilmesi için, eğitime insan felsefesi açısından bakmanın yararlı olacağı ileri sürülmektedir. Üç bölüm olarak hazırlanan bu tezin birinci bölümünde, eskiçağ, ...
Üçüncü kuşak üniversiteler
(Maltepe Üniversitesi, 2016)
Eğitim yolculuğunun son durağı sayılan üniversiteler tarih boyunca sürekli olarak değişim ve gelişime sahne olmuşlar; toplumun değişen beklentilerine yeni teknolojiyi ve yöntemleri kullanarak cevap vermeye çalışmışlardır. ...
Education paradigm in 21 Century
(Maltepe Üniversitesi, 2018)
The term “paradigm” means a strictly scientific
theory embodied in a system of concepts that
express the most essential features of reality.
Its second meaning is used to characterize the
generally recognized scientific ...
Resmi ve özel okulların kurumsallaşma düzeyleri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)
Bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarının kurumsallaşma düzeylerinin sayısal veriler ile tespit edilmesidir. Bu araştırma için İstanbul ilinde on okul seçilmiş ve beşi resmi beşi özel olan bu okulların kurumsallaşma ...
Hizmetiçi eğitime katılımın eğitim öğretim sürecine etkisi ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşleri
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
Eğitimde belirlenen amaçlara ulaşmada birçok etken söz konusudur. Bu etkenler içinde ilk sırada öğretmenler ve okul yöneticileri gelmektedir. Değişen ve gelişen koşullar ışığında öğretmenlerin okul yöneticilerinin sürekli ...
Köy Enstitüleri bağlamında eğitim ve ideolojinin toplumsal değişme etkisinin incelenmesi: Köy Enstitüleri dergisi (1945-1947)
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)
Köy Enstitüleri, siyasetin ve eğitimin kesiştiği bir noktada bulunmaktadır. Bu kurumlar aracılığı ile Osmanlı Devleti’nden miras alınan dini-gelekesel yapının kırılabilmesi ve yerine Cumhuriyet rejiminin ön gördüğü şekilde ...
Okul öncesi yöneticilerinin dönüşümcü liderlik stili düzeyi ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki
(Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)
Araştırmanın amacı İstanbul İli Anadolu yakasındaki resmi ve özel anaokullarında görev yapan yöneticilerin dönüşümcü liderlik stili ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca yöneticilerin ...